گوناگون

کنترل اوج مصرف و کاهش تلفات نقش عمده ای در کنترل مصرف برق دارد

81223726 5799835

سیدانش مدنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اقدامات فنی موثر صورت گرفته جهت جلوگیری از افزایش بی رویه و در پی آن کاهش پیک و حتی جابه جایی پیک را دنبال داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که قراردادهای آژانس های خدمات مشترکین به صورت پر کیلووات تنظیم شده است گفت: درآمد این قبیل پیمانکاران با افزایش فروش انرژی تشخیص داده شده (میزان فروشی که از کنتور قرائت می شود) گره خورده است.

مدنی افزود:این روش به مدت چهار سال در شرکت اجرایی شده و عامل موثری در کاهش پیک و رسیدن به میزان فروش واقعی و کاهش تلفات بوده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: جهت تشخیص دقیق انرژی فروش رفته اقدامات گسترده ای در خصوص تعویض کنتورهای الکترومکانیکی به دیجیتالی انجام گرفت که امکان دستکاری در این کنتورها بسیار کم بوده است.

وی افزود: با همکاری مشاوران متعهد تست های لازم در خصوص صحت عملکرد روی این قبیل کنتورها انجام شد و در این راستا در سال گذشته در حدود 300 میلیون کیلووات ساعت انرژی ذخیره شد.

مدنی با بیان این مطلب که با صحت سنجی کنتورهای مشترکینی که با دستکاری کنتور از پرداخت هزینه انرژی مصرفی سرباز می زدند افزود: آنان موظف به پرداخت قیمت واقعی انرژی مصرفی گردیده و علی القاعده نسبت به مدیریت مصرف و بالا بردن بهره وری تمهیداتی را انجام دادند.

مدنی عنوان کرد: در اقدامی دیگر پیمانکاران و همکاران با شناسایی و معرفی انشعاب های غیرمجاز و تبدیل آنها به انشعاب های مجاز (در صورت داشتن مدارک قانونی) مورد تشویق قرار می گرفتند که با این کار میزان انرژی فروش رفته تشخیص داده می شد که منجر به کاهش تلفات و کاهش پیک گردید.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تاکید کرد: شکستن صف انتظار نصب کنتور و ایجاد سابقه، تهیه به موقع کنتور و صدور دستورالعمل های مناسب جهت نصب از مواردی است که سرعت بخشی در نصب کنتور برای مشترکین را به دنبال دارد و یکی دیگر از روش های موثر در خصوص کاهش تلفات و متعاقب آن کاهش پیک است که این شرکت، این مهم را در برنامه کاری خود لحاظ کرده و به دقت عملیاتی کرده است.

وی اقدام موثر دیگر در این خصوص را جداسازی میزان مصرف و فروش انرژی در هر یک از حوزه های مناطق 21 گانه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران عنوان کرد.

وی گفت: با مشخص کردن تلفات به صورت منطقه ای، مدیر هر منطقه در خصوص میزان تلفات پاسخگو است و در این راستا با نصب کنتورها در پست های فوق توزیع و فیدرهای مشترک kv20 میزان انرژی ورودی به منطقه با میزان فروش انرژی به مشترکین مقایسه می گردد که این امر باعث کاهش تلفات گردیده است.

انجام طرح ˈهمکاری تابستانی صنایعˈ:

مدنی با اشاره به این مطلب که حدود 45 درصد از انرژی فروخته شده این شرکت سهم مشترکین صنعتی است گفت: متناسب با میزان قدرت خریداری شده مشترکین صنعتی از صنایع تحت پوشش در خصوص حضور در طرح ˈهمکاری تابستانی صنایعˈ دعوت شد که در سال گذشته حدود 90 مگاوات کاهش پیک انجام شد و مبلغ 500 میلیون تومان به عنوان پاداش همکاری به صنایع برگزیده و همکار پرداخت شد.

شناسایی سازندگان خازن از طریق فراخوان عمومی و معرفی آنها به صنایع اقدام عملیاتی بسیار ارزنده ای در خصوص آزادسازی و افزایش ظرفیت خطوط انتقال انجام گرفته است.

تهرام564/9977

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا