Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

آزمایش موفق کنترل لاک پشت با ذهن انسان توسط محققان کره ای ؟

آزمایش موفق کنترل لاک پشت با ذهن انسان توسط محققان کره ای در حالی مورد تایید قرار گر فته است که این محققان موفق به ابداع فناوری شده اند که به انسان ها امکان می دهد لاک پشت ها را با استفاده از ذهنشان کنترل کنند. رابط کاربری کنترل لاک پشت ها با استفاده از ذهن انسان ها از برخی قابلیت های رایانه های جدید که قادر به دریافت مستقیم فرامین مغزی هستند و برخی رابط های کاربری رایانه ای قابل نصب بر روی مغز، بهره می گیرند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در پروژه کنترل لاک پشت با ذهن انسان ، با ارسال سیگنال هایی از مغز به رایانه ها و سپس رایانه ها برای مغز فرایند مذکور می شود. در سال های اخیر چند آزمایشگاه در جهان سیستم های کنترل از راه دوری را برای هدایت و مدیریت حیوانات ابداع کرده اند. اما این سیستم ها جامعیت لازم را نداشته و برای هدایت آن ها باید الکترودهایی در مغز حیوانات یا سیستم عصبی آن ها نصب می شد.

کنترل موفقیت آمیز لاک پشت ها با ذهن انسان

اما سیستم جدید برای کنترل لاک پشت با ذهن انسان در واقع برای هدایت حیوانات از غریزه آن ها و همین طور فناوری های پیشرفته تری بهره می گیرد که در این میان لاک پشت ها از هوش و توانایی سرشاری برای شناخت محیط اطراف و درک تفاوت طول موج های مختلف نور و … برخوردارند و لذا برای آزمایش چنین سیستمی کاملا ایده آل هستند.

سیستمی که برای کنترل لاک پشت با ذهن انسان طراحی شده است ، بر روی پشت آن ها نصب می شود متشکل از یک موتور، دوربین، گیرنده و فرستنده وای – فای، رایانه کوچک کنترلی و باتری است که برای شناسایی موانع و حرکت به سمت اهداف از قبل تعیین شده قابل استفاده است.

کنترل موفقیت آمیز لاک پشت ها با ذهن انسان

هدایتگر انسانی این سیستم هم یک رابط کاربری رایانه ای را بر روی سر خود قرار می دهد و و از این طریق سیگنال های دستوری خود را برای لاک پشت ارسال می کند. کاربر انسانی با مشاهده تصاویر دوربین می تواند لاک پشت را هدایت کند و او را به سمت چپ و راست یا جلو براند.

طراحی این سیستم راه را برای ارتقای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همین طور انجام موفق ماموریت های امداد و نجات، شناسایی و نظارت و کنترل با استفاده از ربات های هوشمند و برخی حیوانات هموار خواهد کرد.

منبع  indianexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا