Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

آیا برند هواوی می تواند سامسونگ را کنار بزند و رقیب اپل شود ؟

اسکواک الی، تحلیل‌ گر موسسه‌ درکسل همیلتون به تازگی اعلام کرده که برند هواوی به زودی در فروش سامسونگ را پشت گذاشته و رقیب اصلی اپل خواهد شد . در ادامه به بررسی این پیش بینی اسکواک الی خواهیم پرداخت . با میهن پست همراه شوید .

برند هواوی چند سالی است که با تولید گوشی هایی با قیمت پایین و البته کیفیتی نسبتا معقول جای خود را در میان غول های تکنولوژی دنیا پیدا کرده و اکنون طرفدارانی نیز دارد . اما به تازگی تحلیل‌ گر موسسه‌ درکسل همیلتون اسکواک الی پیش بینی کرده که  طی سه تا پنج سال آینده بسیاری از شرکت های تولید گوشی های هوشمند از بازار محو خواهند شد و گوشی های جدیدی که تولید می شوند به سختی نظر کاربران را جلب می کنند .

اسکواک الی در اینباره این چنین توضیح می دهد :

انتظار دارم کمپانی‌ های چینی با عبور از سامسونگ به رقیب اصلی اپل تبدیل شوند و برآوردها نشان از این دارند که هواوی این کمپانی چینی خواهد بود. من پیش‌بینی می‌ کنم در آینده باید شاهد رقابت هواوی با اپل در حوزه‌ گوشی‌ هوشمند باشیم، حال آنکه سامسونگ به همراه سایر تولیدکنندگان در رده‌ های بعدی قرار خواهند داشت.

از سوی دیگر طبق گزارش IDC در سه‌ماهه‌ چهارم ۲۰۱۶ شرکت های سامسونگ و اپل هر کدام با در دست داشتن ۱۸ درصد از سهم بازار، رتبه‌ های اول را به خود اختصاص داده اند. اما برند هواوی پس از این دو شرکت با در اختیار داشتن ۱۱ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

از نظر هانس تونگ از موسسه GGV نیز سامسونگ در آینده ای نزدیک دیگر نمی تواند رقیب قدرتمندی برای اپل به حساب بیاید . او به بیان اینکه مراسم رونمایی گوشی گلکسی اس ۸ برای مخاطبان چندان همانند گذشته تاثیر گذار نبوده گفت :

دیگر نمی‌ توان گوشی‌ هوشمندی تولید کرد که به‌ راحتی نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.

برند هواوی

اما شرکت اپل با داشتن رابط کاربری خود و کنترل سخت‌ افزاری روی آن وضعیت بهتری نسبت به دیگر شرکت ها دارد . به این دلیل که با این شرایط اپل می تواند محصولات متنوع تری را تولید کرده و محصولاتش را از سایرین متمایز کند .

جالب است بدانید برند هواوی شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شنژن چین قرار دارد. هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است. هوآوِی بیش از ۱۴۰٫۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶٪ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. این شرکت حدود ۲۰ مؤسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

منبع : cnbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا