Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومینظامی

لپتاپ های منفجر شونده روش خلاقانه تروریست ها برای عبور از سیستم امنیت فرودگاه

خبرگزاری سی ان ان به تازگی گزارش داده که تروریست ها موفق به ساخت لپتاپ های منفجر شونده ای شده اند که می توان از آن ها برای جابجایی مواد منفجره استفاده کرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

لپتاپ های منفجر شونده که توسط تروریست ها و با استفاده از روش های خلاقانه توسعه یافته است بدون جلب توجه سیستم های امنیتی فرودگاه آن ها را دور می زند .

باید گفت که تا کنون سازمان های امنیتی آمریکا هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد ارائه نکرده اند اما خبرگزاری سی ان ان گزارش داده که پلیس فدرال ایالات متحده با مورد بررسی قرار دادن چند لپتاپ مشابه به این نتیجه رسیده اند که برخی از آن ها از نظر وزن و ابعاد با نمونه های مشابه خودشان تفاوت دارند .

ما پیش از این خبر گوشی خود تخریب شونده را داشتیم که گروهی از محققان کشور عربستان سعودی موفق به ساخت آن شده بودند اما این گوشی در حقیقت یک گجت ایده آل برای مقامات رده بالای سیاسی بود که می توانست تنها در مدت ده ثانیه بصورت کامل خود را نابود کند . اما کاربرد لپتاپ های منفجر شونده در حملات و فعالیت های تروریستی است که می تواند فجایع جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

لپتاپ های منفجر شونده

جالب است بدانید آمریکا قرار است در قانونی جدید ورود دستگاه‌ های الکترونیک مانند لپتاپ و تبلت به کابین پروازهایی که مبدا آنها هشت کشور واقع در خاورمیانه و آفریقای شمالی است را ممنوع کند و اگر صحت اخبار مبنی بر وجود لپتاپ های منفجر شونده تایید شود این قانون بطور سفت و سختی در اکثر کشور های اروپایی و آمریکایی اجرا خواهد شد . در پی تصمیم مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت حمل هرگونه دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیما ها توسط مسافرانی که از مبدا ۸ کشور مسلمان رهسپار آمریکا هستند، دولت بریتانیا نیز دستورالعمل مشابهی را منتشر کرد و پس از آن نیز دولت استرالیا هم گفته که به زودی چنین قانونی را در خطوط هوایی و فرودگاه های خود به کار خواهد گرفت.

بر طبق این قانون مسافران اجازه قرار دادن لپتاپ، تبلت، دوربین‌ های دیجیتال و دیگر دستگاه های الکترونیک بزرگ را در چمدان‌ هایی که با خود به داخل هواپیما حمل می‌ کنند، ندارند. فقط تلفن همراه و تجهیزات پزشکی تأیید شده از این قانون استثنا هستند. البته این دستگاه ها در قسمت انبار هواپیما قرار گرفته و به مقصد منتقل می شوند .

نظر شما در مورد خبر ساخت و توسعه لپتاپ های منفجر شونده توسط تروریست ها چیست ؟ بنظر شما آیا تایید این خبر می تواند دلیل مناسبی برای قانون منع حمل دستگاه هایی بزرگتر از گوشی های هوشمند در هواپیما باشد و یا خیر ؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید …

منبع : theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا