Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

گاز استریل مخصوص فضانوردان برای بانداژ جراحت احتمالی در مریخ ساخته شد

ساخت گاز استریل مخصوص فضانوردان برای بانداژ جراحت احتمالی در مریخ در حالی توسط انشمندان ناسا ساخته شد است که بدون شک فضانوردانی که قرار است به زودی راهی مریخ شوند آموزش های پزشکی لازم را دیده اما در مواقع ضروری نظیر وارد آمدن جراحت و خونریزی، اقدام فوری و تأثیرگذار آن هم در محیط سخت و خشنی همچون مریخ از اهمیت زیادی برخوردار می شود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

گاز استریل مخصوص فضانوردان ناسا بخصوص برای فضانوردانی که قرار است راهی مریخ شوند به دلیل اهمیت آن در حالی ساخته شده است که تصور کنید ناسا نخستین سفر خود به مریخ را آغاز کرده و یا شرکت اسپیس ایکس در قالب برنامه ITS نخستین فضانوردانش را راهی این سیاره مرموز کرده باشد. آن ها در حین حفاری و نمونه برداری از سطح این سیاره به هر دلیل تعادل خود را از دست داده و دچار جراحاتی می شوند. در این صورت و در آن شرایط خاص و بخصوص فشار جوی احتمالی و غیر قابل پیش بینی فضانوردان چه بایدبکنند؟.

اگر چه فضانوردانی که در قالب چنین مأموریتی راهی مریخ می شوند آموزش های پزشکی لازم را دیده اند اما در مواقع ضروری نظیر وارد آمدن جراحت و خونریزی، اقدام فوری و تأثیرگذار آن هم در محیط سخت و خشنی همچون مریخ از اهمیت زیادی برخوردار است که در این میان اولین چیزی که بعد از وارد آمدن جراحات پوستی برای یک فضانورد لازم است ، استریل کردن زخم جهت حفط سلامتی برای کنترل عواض بعدی و عفونی ناشی از صدمه وارد شده خواهد بود. گاز

اگاز استریل مخصوص فضانوردانستریل مخصوص فضانوردان

در این میان یک گزینه می تواند استفاده از بانداژ الکتریکی باشد. آژانس فضانوردی آمریکا بر روی فناوری جدیدی با هدف دستیابی به چنین ایده ای کار می کند. دانشمندان این آژانس آزمایش های اولیه ای نیز بر روی یک سری ورزشکار انجام داده و به نتایج امیدوارکننده ای نیز دست یافته اند. گاز استریل مخصوص فضانوردان

با این حال این آزمایش ها بر روی زمین انجام شده و به دلیل آنکه جریان خون در محیط های با جاذبه متفاوت دچار تغییراتی می شود، دانشمندان هنوز نمی دانند که این فناوری در مریخ هم تأثیرگذار خواهد بود یا نه. اما دانشمندان نسبت به تأثیرگذاری این فناوری در سیاراتی همچون مریخ امیدوارند.

البته ناسا برای تولید گازهای استریل مخصوص فضانوردان یکی از مبنای عملکردآن را در این فناوری استفاده از گرمای بدن می داند که بانداژی را فعال کرده و مانع از خونریزی می شود.

منبع : space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا