Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

منشأ حیات و رشد موجودات تنها با RNA امکان پذیر نیست ؟

منشأ حیات تنها RNA نیست ! این جمله نتیجه تحقیقات دانشمندان موسسه‌ اسکریپس کالیفرنیاست که آن ها را بر این باور علمی رسانده است و معتقدند RNA قادر نیست تا به صورت پایدار منجر به رشد و گسترش DNA شود. در ادامه برای مشاهده تصاویر توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.
محققان این موسسه علمی، بر اساس شواهدی که بدست آورده اند بر این باورند که RNA به تنهایی نمی تواند منشأ حیات در روی زمین باشد چرا که برای گسترش به مولکول های دیگری نیز نیاز داشته است. آن ها پیشنهاد دادند که دو مولکول RNA و DNA منشأ حیات هستند.

رامانارایانان کریشنامورتی سرپرست گروه تحقیق می گوید: حتی اگر شما به یک جهان تنها مبتنی بر RNA باور داشته باشید، باید به وجود ماده‌ای همراه با RNA نیز باور داشته باشید که به گسترش آن کمک می‌کند. نکته‌ی مهمی که باید توجه کنیم این است که RNA شکننده‌تر بوده و دارای قابلیت انعطاف کمتری نسبت به DNA است و به احتمال زیاد به همین دلیل بوده که DNA در نهایت قادر به شکل دادن ژن‌های ما شده است.

فرضیه ای که قبل از این وجود داشت، تحت عنوان «دنیای مبتنی بر RNA» بود. بر اساس این فرضیه، ابتدا RNA بوجود آمده است و در نهایت زمینه‌ی پیدایش DNA را به وجود آورده است. DNA  نیز زندگی پیچیده یا موجودات پیچیده امروزی را تشکیل داده است. اما دانشمندان موسسه تحقیقاتی کالیفرنیا فرضیه‌ی جایگزینی را برای فرضیه «دنیای مبتنی بر RNA» پیشنهاد دادند که بر اساس آن، RNA به تنهایی شروع‌کننده‌ی حیات نیست.

منشأ حیات تنها RNA نیست !

در توضیح بیشتر فرضیه دنیای مبتنی بر RNA باید گفت که RNA خود را از میان عوامل تشکیل دهنده روی زمین جدا کرده سپس متمرکز شده و با اتصال به هم، در تبدیل اسیدهای آمینه به پروتئین‌ها و آنزیم‌ها نقش داشته است. همین آنزیم‌ها با اثر بر روی RNA باعث شده اند تا مولکول DNA از آن سنتز گردد. و مولکول DNA در ادامه منجر به پیدایش حیات پیچیده روی زمین گردد.

محققان کالیفرنیایی نخستین گروهی نیستند که روی منشأ حیات مطالعه می کنند. اما نتایج تحقیقاتشان شواهد محکمی را برای رد فرضیه‌ دنیای مبتنی بر RNA فراهم می‌کند. اگر یافته‌های آنها به صورت قطعی تایید شوند، به این مفهوم نیست که RNA باعث رشد و گسترش DNA نشده است.

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا