Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

این گجت های مدرن زندگی انسان ها را متحول کرده اند ؟

این گجت های مدرن که زندگی انسان ها را در حالی متحول کرده اند که در حقیقت هر یک از آن ها ابزاری هستند که حالا دیگر  زندگی بدون آن ها نه تنها بسیار دشوار خواهد بود بلکه شاید امکان پذیر نیز نباشد . این گجت ها همگی دارای ابعاد و اندازه های کوچکی بوده که می تواند نیاز انسان را در هر مکانی رفع کند . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

این گجت های مدرن که در ادامه قصد داریم آنها را معرفی کنیم زندگی بشر را متحول کرده اند . آنها همگی دارای سرعت بالایی بوده و روند زندگی ما را نیز سریعتر کرده اند . حالا دیگر خبری از کامپیوتر هایی که به اندازه یک اتاق بزرگ جای گیر  بودند ،  نیست . تکنولوژی کاری کرده که همان کامپیوتر البته با امکاناتی چندین برابر بیشتر در یک قاب چند سانتی متری جا شده و در هر مکانی همراه ما باشد . اما به جز کامپیوتر گجت های دیگری نیز وجود دارند که زندگی را متحول کرده به گونه ای که می توانیم تاثیر آن را در روابط خود مشاهده کنیم .

جی پی اس : با ظهور دستگاه های جی پی اس ، دوران استفاده از نقشه های کاغذی به سر رسید. نسخه های ماشینی این گجت های مدرن حتی سرگرم کننده نیز هستند! می توانید مسیر مورد نظر خود را با صدا هایی که خودتان انتخاب می کنید بیابید چرا که صدای دستگاه قابلیت تنظیم داشته و می توان به سلیقه خود آن را شخصی سازی کرد.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

دوربین دیجیتال : دوربین های دیجیتال نیز جز گجت های مدرنی هستند که به راستی می توان آن ها را انقلابی در زندگی انسان به حساب آورد. اگرچه پر شدن فیلم دوربین های قدیمی تر چندان خوشایند نبود، اما باز هم حضوری موثر در ثبت لحظات شاد افراد داشتند. امروزه نه تنها کیفیت عکس ها رو به بهبود است بلکه می توانید پس از عکاسی، عکسی که گرفته اید را مشاهده کنید.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

گیم بوی : گیم بوی یک نوع کنسول بازی دستی با صفحه سیاه سفید و ساخت شرکت نینتندو است که نخستین بار در سال ۱۹۸۹ وارد بازار شد. کمتر کسی است که حضور موفق این دستگاه در سرگرم کردن کودکان در آن دوره را به یاد نداشته باشد. اگرچه در مقایسه با دستگاه های امروزی، گرافیک گیم بوی خیلی بالا نبود، با این حال جز اولین قدم ها برای ورود به انقلاب بازی های موبایلی به حساب می آید.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

بلوتوث :  از جمله تکنولوژی هایی است که اگر دقایقی به آن فکر کنید متعجب می شود که از قبل از اختراعش چطور بدون آن زندگی می کرده اید! اپ هایی هم که برای این تکنولوژی شگفت انگیز ساخته شده اند، بیشمار هستند که به شما اجازه انتقال سریع اطلاعات مختلف را می دهند. حتی می توانید از گوشی هوشمند خود به صورت بی سیم حین رانندگی استفاده کنید! همه این امکانات را مدیون “بلوتوث” هستیم.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

وب کم : وب کم دوربینی است که از طریق پورت یو اس بی به کامپیوتر متصل شده و قابلیت انتقال عکس و یا فیلم را دارد. تولید این گجت به راستی مسیر تکنولوژی را برای رسیدن به پیشرفت های امروزی دگرگون ساخت. کمتر لپ تاپی را می توان پیدا کرد که در طراحی خود، وب کم نداشته باشد. از این طریق با استفاده از اپ های مختلف، می توان از راه دور نیز با خانواده و یا دوستان خود در تماس بود و علاوه بر شنیدن صدای یکدیگر، تصویر نیز مشاهده کرد.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

آی پاد : آی پاد دستگاه پخش صوتی دیجیتال کمپانی اپل است که نخستین بار در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد. از اولین نسل های این دستگاه کاربردی گرفته تا جدید ترین آن ها، اپل شیوه متفاوتی برای گوش دادن به آهنگ های مختلف در اختیارمان قرار داده است. به جای حمل واکمن های سونی، گجتی را برای پخش موزیک در دسترس داریم که فضایی به مراتب کمتر از آن به خود اختصاص می دهد.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

تی وی باکس : اختراع این دستگاه نیز در لیست گجت های مدرن انقلابی قرار می گیرد. درست زمانی که روی کاناپه نشسته اید، می توان کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این حین تماشای یک برنامه قادر به ضبط کامل برنامه ای دیگر خواهید بود.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

تلویزیون سه بعدی : با تولید تلویزیون های سه بعدی، بشر نه تنها دیگر مجبور به تماشای تصاویر سیاه و سفید تلویزیون های قدیمی نبود، بلکه تجربه ای هیجان انگیز و شبیه واقعیت در اختیارش قرار داده شد. اگرچه این تلویزیون ها هنوز راه زیادی تا پیشرفت به سوی تکامل دارند، با این حال جذابیت دیدن برنامه های مختلف و فیلم های سه بعدی را چندین برابر کرده اند.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

تبلت : در مقایسه با آیپد های اپل، تبلت گلکسی سامسونگ ممکن است به دلیل برخورداری از سیستم عامل اندروید، طرفداران خاص خود را داشته باشد اما با این حال هر دو این گجت ها زندگی بشر را متحول کرده اند. این تبلت ها را می توان یک بازسازی نسبتا کامل از لپ تاپ های امروزی دانست. البته سیر پیشرفت تبلت ها به سوی امکانات بیشتر و کامل تر همچنان ادامه دارد.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

گوشی های هوشمند : به شماره نخست لیست می رسیم. قطعا تغییراتی که گوشی های هوشمند در زندگی ما به وجود آورده اند، از هر گجت دیگری بیشتر است. با امکانات متنوعی که این گجت مدرن برایمان فراهم آورده است نیز همگی آشنا هستید.

گجت های مدرن که زندگی انسانها را متحول کرده اند

منبع : listverse

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا