Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

آیا معمای پدیده آبی-هفت blue seven phenomenon حل خواهد شد ؟

آیا معمای پدیده آبی-هفت blue-seven phenomenon حل خواهد شد ؟ این سوالی است که از سال ۱۹۷۰ ذهن دانشمندان و محققان را به خود مشغول که و آنها هنوز هم برای آن جواب قانع کننده ای ندارند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پدیده آبی-هفت یا همان blue-seven phenomenon در حقیقت یک سوال روانشناسی بسیار معمولی است که بار ها در سالیان گذشته و همچنین در فرهنگ های متفاوت از تعداد زیادی از انسان ها پرسیده شده و اما نکه جالب در مورد این سوال این است که اکثریت افراد به آن جواب رنگ آبی و عدد هفت می دهند .

سوال اصلی به این شکل پرسیده می شود که :

ازمیان رنگ های نارنجی ، سبز ، آبی ، قرمز و سفید یکی را انتخاب کنید . خیلی وسواس به خرج ندهید اولین رنگی که نظر شما را جلب کرده انتخاب کنید . سپس یک عدد بین ۰ تا ۹ مد نظر قرار دهید و پس از آن به عکس پایین نگاهی بیاندازید …

آیا معمای پدیده آبی-هفت blue-seven phenomenon حل خواهد شد ؟

همانطور که گفته شد اکثر افراد به این سوال رنگ آبی و عدد هفت را پاسخ می دهند . البته توجه داشته باشید که  این پاسخ برای همه افراد نیست اما جواب اکثریت است . پس از این رنگ قرمز به همراه اعداد فرد در رده دوم قرار دارد اما در آسیای شرقی رنگ سفید رده دوم است .

زمانی که در مورد علت انتخاب این رنگ و عدد هفت از پاسخ دهندگان سوال می شود نیز اکثر می گویند رنگ آبی و عدد هفت بسیار دل‌پذیر ، زیبا و روشن هستند .

آقای Miho Saito سال گذشته تحقیق برای حل این معما  داشته است البته او در این تحقیق موفق به حل معمای پدیده آبی-هفت نشده اما نتایج مناسبی به دست آورده است او تنها دلیل چنین  انتخاب هایی  را مقدس بودن عدد هفت می داند و منع یا نفی نشدن رنگ آبی از دیدگاه های مذهبی عنوان کرده است .هنوز هم سوالات زیادی در این مورد وجود دارد که بدون پاسخ مانده است .

اما سوال اصلی اینجاست که آیا احساسات درونی همه  انسان‌ ها از یک چیز نشات می گیرد که اکثر پاسخ ها در مورد پدیده آبی-هفت یکسان در می آید؟

منبع : businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا