Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

اعلام ممنوعیت تردد خودروهای مناطق آزاد در سایر استان های کشور

ممنوعیت تردد خودروهای مناطق آزاد در سایر استان های کشور در حالی با دستور گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌ طور رسمی اعلام شده است که از این به بعد ورود خودروهای مناطق آزاد به داخل دیگر شهرها (حتی به‌صورت موقت) ممنوع خواهد بود و البته با توجه به بخش‌نامه‌ی مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود خودروهای مناطق آزاد به داخل کشور، حتی به‌صورت موقت نیز تا طالاع ثانوی متوقف شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای از گمرک‌های مناطق آزاد کشور درخواست کرد ضمن لغو دستورالعمل‌های قبلی در مورد تردد خودروهای مناطق آزاد به شهرهای دیگر – جز محدوده تعیین شده تردد – از قبول کردن هرگونه درخواست ورود موقت خودروهای این مناطق به با سایر استان ها که مناطق آزاد نیستند خودداری کنند.

خودروهای مناطق آزاد

دستور مذکور از گمرک جمهوری اسلامی ایران به گمرک‌های منطقه‌های آزاد ارس، اروند، انزلی، قشم، چابهار و کیش به منظور ممنوعیت تردد خودروهای مناطق آزاد ابلاغ شده است و بدین ترتیب تمام دستورالعمل‌های سابق مبنی بر ورود موقت خودروهای پلاک شده در مناطق آزاد به کل کشور، لغو شده است.

البته باید گفت که بر اساس ماده‌ی ۱۶ آیین‌نامه‌ی راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد تجاری؛ وسیله نقلیه‌ای که در مناطق آزاد شماره‌گذاری شده است، می‌تواند پس از تشریفات گمرکی، مجوز تردد موقت در سایر نقاط ‌کشور دریافت کند موضوع که به تازگی طی بخشنانه ای ممنوع اعلام شده است.

خودروهای مناطق آزاد

بد نیست بدانید که ورود خودروهای خارجی یا به اصطلاح خودروهای مناطق آزاد به مناطق آزاد کشور تا به امروز بدون پرداخت حق گمرک انجام می‌شود و همین امر باعث شده است که قیمت و تنوع خودروهای وارداتی در این مناطق بسیار متنوع و ارزان قیمت باشد.

منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا