گوناگون

گرانی کتاب یکی از معضلات نمایشگاه کتاب بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، یادآور شد: گرانی کتاب و کمبود تخفیف یکی از معضلات نمایشگاه کتاب بود و بن تخفیف نیز با توجه به قیمت کتاب ناچیز بود.

“ناصر مقدم” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، گفت: دو انتشارات “نیکان کتاب” و “قلم مهر” استان زنجان به نمایندگی از ناشران استان در نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران حضور داشتند که این موضوع یکی از امتیازات ناشران استان است.

وی افزود: وضعیت نمایشگاه کتاب تهران امسال مطلوب بود و به جهت اینکه تنوع کتاب‎های ارایه شده در آنجا بالا بود و علاقه‌مندان می‎توانستند کتاب‎های موردنیاز خود را به راحتی در آنجا تهیه کنند، لذا استقبال مردم و زنجانی‎ها از این نمایشگاه بالا بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: گرانی کتاب و کمبود تخفیف یکی از معضلات نمایشگاه کتاب بود و میزان بن که برای دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده بود با توجه به قیمت بالای کتاب‎ها ناچیز بود، لذا لازم است اقداماتی مانند در نظر گرفتن یارانه چاپ کتاب برای ناشران علاوه بر بن کتاب در نظر گرفته شود تا به بهبود وضعیت موجود کمک کند.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان نیز یکی از اقدامات کمک کننده در این زمینه است، ولی سال گذشته به دلیل مشکلات فضای نمایشگاهی این نمایشگاه برگزار نشد، ولی امسال تفاهم‌نامه‎ای منعقد شده است تا این نمایشگاه در نیمه اول شهریورماه در استان برگزار شود. همچنین به دنبال ارایه تخفیف 50 درصد در این نمایشگاه هستیم که در این نمایشگاه بیش از 200 ناشر حضور خواهند داشت.

مقدم در خصوص ارسال کتاب متناسب با وضعیت مخاطب آن به کتاب‌خانه‎ها تصریح کرد: قبلاً ارسال کتاب به کتابخانه‎ها به صورت فله‎ای بود، ولی هم‌اکنون هیأتی سه نفره در این اداره‌کل تشکیل شده است که به بررسی کتاب‎ها می‌پردازند تا کتاب‌ها متناسب با شرایط و نیازها توزیع شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا