گوناگون

گرانی گاز غیرقانونی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش صورت گرفته در بهای گاز قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی را غیرقانونی دانست و گفت: مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان به علت ارقام سنگین قبوض گاز و تجمعات اعتراضی در شرکت های گاز استانی برای کشورکه بیشترین ذخایر گازی دنیا را دارد پسندیده نیست.

سیدناصر موسوی لارگانی درباره افزایش بهای گاز با بیان اینکه امسال در دو مرحله قیمت گاز افزایش یافت، گفت: بهای گاز  یک مرحله طبق مصوبه مجلس و با اجرا شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها افزایش یافت که قانونی است اما افزایش ایجاد شده در بهای گاز قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی غیر قانونی است که باید اصلاح شده و کاهش یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فشارهای وارد شده به مردم در اخذ بهای گاز و عوارض گازرسانی، افزود: اکثر مردم با در دست داشتن قبض های گاز با ارقام سنگین به دفاتر نمایندگان در حوزه های انتخابیه مراجعه می کنند و یا اینکه با تجمع در شرکت های گاز استانی نسبت به افزایش قیمت گاز که قادر به پرداخت قبوض صادر شده نیستند اعتراض می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تجمعات و اعتراضات مردم نسبت به قبوض گاز با ارقام سنگین برای نظام  که از خطیرترین وظایفش ایجاد رضایتمندی عمومی است، پسندیده نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین صاحبان ذخیره گازی در دنیا است اینکه مردم نسبت به برخورداری از این نعمت ناراضی و گله مند باشند قابل قبول نیست.

موسوی لارگانی با توضیح اینکه کشورهای نفت خیز و گازخیز دنیا تلاش می کنند تا با ایجاد سوبسیدهایی زمینه حداکثر بهره برداری ملت و مردم خود از این نعمت ها را فراهم کنند، گفت: دولت  باید با الگوبرداری این کشورها و با در نظر داشتن سطح درآمدی مردم وظیفه مهم گازرسانی به سراسر کشور و برخورداری مردم  پشتوانه اصلی نظام از این نعمت خدادادی را فراهم سازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه گازخانگی قابلیت قاچاق ندارد و مردم قصد قاچاق ندارند، ادامه داد: اینکه قبض های گاز در فصل تابستان نسبت به زمستان که مصرف گاز بیشتر است رقم های سنگین تری دارد، درست نیست و چنین رویه هایی باید اصلاح شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه در زمان بررسی بودجه هم با اخذ عوارض بر مصرف گاز خانگی مخالفت داشته است، گفت: اینکه به روستاهایابد گازرسانی شود شکی نیست و این جزء وظایف دولت است اما نباید هزینه گازرسانی با اخذ عوارض از جیب مردم که با درآمدهای پایین خرج و مخارج بسیاری دارند، تامین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا