گوناگون

گردشگری سلامت به توسعه روابط با دیگر کشور ها کمک می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی گردشگری سلامت را از جمله ابزارهایی خواند که اهداف دولت در توسعه روابط با کشورهای همسایه را تحقق می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست شورای راهبری گردشگری سلامت در تبریز افزود: یکی از محورهای اصلی برنامه‌ها و خواست دولت تدبیر و امید توسعه روابط و مناسبات با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان است و گردشگری سلامت در کنار سایر مزایایی که دارد می‌تواند به تحقق این خواست کمک کند.

جبارزاده با اشاره به موضوع این نشست مبنی بر بررسی فرصت‌ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان، یادآور شد: گردشگری سلامت ویژگی و برتری دیگری نسبت به انواع دیگر گردشگری دارد و آنهم علاقمندی و تعلق خاطری است که گردشگر سلامت همیشه نسبت به کشور و شهری که در آن درمان شده احساس خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیمار خارجی با مداوا در ایران تا پایان عمر نسبت به این کشور گرایش مثبت پیدا می‌کند، اظهار کرد: از سوی دیگر خدمت به همنوع در زمینه سلامت و درمان بهترین نوع خدمت به شمار می‌رود که رضایت خدا را نیز در پی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات فعلی موجود در زمینه گردشگری سلامت در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان، نسبت به احصای این مشکلات و برطرف کردنشان با تدبیر و از طریق برگزاری نشست شورای راهبری گردشگری سلامت اظهار امیدواری کرد.

جبارزاده با تاکید بر اینکه با رفع این مشکلات باید زمینه میزبانی شایسته از گردشگران خارجی حوزه سلامت به خوبی فراهم شود، یادآور شد: باید با جمع‌بندی این نشست تخصصی، برنامه‌ای واحد برای تدوین بودجه و نیز برنامه ششم توسعه تنظیم شود.

نشست شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با موضوع بررسی فرصت‌ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری کشور، استاندار آذربایجان شرقی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و گیلان، روسای سازمان نظام پزشکی این چهار استان، مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان‌ها، فعالان بخش خصوصی مرتبط با گردشگری سلامت و جمعی دیگر از مدیران کشوری و استانی در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا