گوناگون

گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و قزاقستان

81225252 5802383

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، ولی الله افخمی راد در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه همکاری های تجاری، اقتصادی و فرهنگی ایران و کشورهای همسایه، برنامه های دولت یازدهم به منظور گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه را یادآور شد.

وی تاکیدکرد: ایران برای توسعه روابط با کشور قزاقستان اهمیت فراوانی قائل است.

افخمی راد ، ظرفیت بالای ایران در حوزه های مختلف تولید محصولات تزئینی، ترانزیت کالا، امور بانکی، ساخت و ساز، کشاورزی، اکتشاف معادن، ساخت خودرو و ماشین آلات کشاورزی را خاطرنشان ساخت.

افخمی راد ابراز امیدواری کرد: همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری روزافزون بین تهران و آستانه گسترش یابد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران، بازدید پیشین مسوولان اقتصادی قزاقستان از ایران را یادآور شد و اظهار داشت: زمینه های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد و انتظار می رود مبادلات اقتصادی تجار قزاق و ایرانی در استان های خراسان، گلستان و مازندران توسعه پیدا کند .

وی پیشنهاد کرد: نمایشگاهی از محصولات و کالاهای ایرانی در قزاقستان برگزار تا قزاق ها بیش از پیش با توانمندی های ایرانی ها آشنا شوند.

افخمی راد برلزوم اتمام پروژه خط آهن در مرز ایران تاکید کرد و گفت: لازمه تجارت موفق تسریع در رفت و آمد و همکاری در بخش ترانزیت است و استفاده از خط آهن، راهکاری در تسریع تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور محسوب می شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سرمایه گذاری در بندر اکتائو قزاقستان توسط فعالان اقتصادی ایران مورد استقبال قرار گرفته و عملیاتی ساختن تصمیمات در حال پیگیری است.

وی، ظرفیت های ایران برای صادرات خودرو، کمباین و تراکتور به قزاقستان را یادآور شد و گفت: برگزاری نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در قزاقستان عامل موثری در شناخت قزاق ها از توانمندی های ایرانیان و حضور پررنگ تر کارخانجات ایرانی دربرخواهد داشت.

افخمی راد،تمایل ایران برای حضور در اکسپو 2017 را خبر داد و با اشاره بر توانمندی های صنعت ساختمان در ایران، از مسئولان قزاقستان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

براساس این گزارش، ˈامریف بغداد کولتائویچˈ سفیر قزاقستان در تهران نیز با اشاره به زمینه های همکاری بین دو کشور، از تمایل مقام های قزاق برای افزایش سطح روابط با تهران در بخش های مختلف ، خبر داد و خواستار گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی شد.

وی برگزاری این نشست را فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور دانست و گفت: ارتباط و دیدارها باید بیشتر شود و ما برای رسیدن به یک نتیجه خوب، تلاش می کنیم.

سفیر قزاقستان در تهران از انجام ملاقات با برخی از مسوولان بانکی، بنادر، کارخانجات تولید شیشه و صنایع ایران خبرداد و گفت: مذاکرات مقدماتی خود را برای بهبود فعالیت های اقتصادی با ایران آغاز کرده ایم.

وی ،واردات فلزات و آهن از ایران را یادآور شد و گفت: ملاقات های صورت گرفته، گویای این واقعیت است که قزاقستان مایل به همکاری با شرکت های ایرانی است.

اقتصام (1)1559**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا