گوناگون

گلستان میزبان همایش «گردشگری در آینه مذهب»

همایش «گردشگری در آینه مذهب» به میزبانی استان گلستان و در آستانه‌ی روز جهانی جهانگردی در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، «عباسی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه از نظر سازمان جهانی جهانگردی، مذهب بعنوان یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر شناخته شده است، افزود: یکی از انواع گردشگری، «گردشگری مذهبی» است و صاحب‌نظران این صنعت معتقدند که به لحاظ موقعیت فرهنگی مذهبی خاص ایران در میان کشورهای دیگر، گردشگری مذهبی جای رشد و توسعه بسیار دارد.

وی ماهیت اصلی این همایش را فراهم کردن شرایط برای گسترش زمینه‌های تقویت گردشگری مذهبی و توسعه‌ی این صنعت برشمرد و افزود: همایش گردشگری در آینه‌ی مذهب فرصت مغتنمی بمنظور شناسایی و بررسی پتانسیل‌های موجود در تقویت معنویت و توسعه‌ی این نوع گردشگری در استان گلستان است.

به‌گفته‌ی عباسی، در بخش گردشگری مذهبی با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده، سعی می‌شود گلستان را که در این زمینه از استان‌های شاخص است، به کشور و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان مخاطبان این همایش را دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان به رشد و توسعه‌ی استان بخصوص در بخش گردشگری مذهبی دانست و گفت: مسئولان و مقامات ملی و منطقه‌ای، ائمه‌ی جمعه تشیع و تسنن گلستان، محققان، کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌ی ادیان و مذاهب و طلاب حوزه‌های علمیه، رسانه‌های ملی، منطقه‌ای و کارشناسان ارشد گردشگری کشور در این همایش یک روزه حضور دارند.

عباسی تصریح کرد: تعیین سیاست‌ها و اهداف کلی توسعه‌ی گردشگری به‌ویژه در بخش گردشگری مذهبی استان، فراهم کردن شالوده‌ای منطقی برای تصمیم‌گیری بخش‌های دولتی و خصوصی در این‌باره، ممکن کردن توسعه‌ی هماهنگ بسیاری از عناصر این بخش از اهداف همایش است.

به‌گفته‌ی وی، ایجاد چارچوبی برای هماهنگی موثر فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری بخش‌های عمومی و خصوصی در توسعه‌ی گردشگری مذهبی، همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ترویج فرهنگ قومی و منطقه‌ای و شناسایی مناطق مختلف گردشگری از دیگر اهداف همایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان زمان برگزاری همایش را 29 شهریور برشمرد و افزود: گردشگری زمینه‌ای است که افراد را با مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت به یکدیگر پیوند می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا همدیگر را با وجود تنش‌های سیاسی و اجتماعی، بهتر درک کنند.

براساس این گزارش، روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه از سوی سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل بعنوان روز جهانی جهانگردی معرفی شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا