گوناگون

یک روحانی بحرینی : به جای هر مسجد ویران شده دو مسجد می سازیم

به گزارش خبرگزاری مهر،  شیخ محمد المنسی تاکید کرد: احداث مساجد تخریب شده در مکانی غیر از مکان اصلی آن اگر چه نزدیک به محل قبلی باشد، صفت مسجد بودن مکان اصلی را از بین نمی برد و موجب نمی شود با گذشت زمان ما از خواسته خود صرف نظر کنیم.

وی با تاکید بر شکست آل خلیفه در زمینه توسل به تخریب مساجد و تغییر کاربری زمین مساجد تخریب شده، گفت: با ایستادگی و پایداری مردم، به جای هر مسجد دو مسجد حتی اگر نزدیک و مجاور یکدیگر باشند، درمکان دیگر احداث خواهد شد.

المنسی خاطرنشان کرد: بر اساس احکام شرعی، مساجد جزو موقوفات شرعی است و تعدی بدان با کم کردن از مساحت یا تغییر کاربری مساجد تخریب شده، جایز نیست.

وی گفت: رژیم بحرین در جنایت تخریب مساجد دست دارد و به جای مساجد بناهای دیگری احداث می کند و احداث برخی مساجد تخریب شده را متوقف یا به تاخیر می اندازد. بر اساس گزارش العالم،این روحانی بحرینی افزود: رژیم آل خلیفه مساحت چندین مسجد تخریب شده مانند مسجد مومن در منطقه النویدرات را کم کرد و به جای مسجد تخریب شده ابوذرغفاری در ناحیه البربوره از توابع النویدرات، پارک بازی احداث کرد و محل احداث برخی مساجد تخریب شده مانند مسجد البربغی و عین رستان در عالی و مسجد الحسن العسکری در فلکه 21 را به جای دیگری منتقل کرد.

تشدید تدابیر امنیتی در لندن در آستانه سفر دیکتاتور بحرین

همزمان با سفر دیکتاتور بحرین به انگلیس، پلیس لندن برای مقابله با تظاهرات احتمالی فعالان حقوق بشر به حالت آماده باش درآمده است.

پلیس پایتخت انگلیس برای مقابله با اعتراض و تظاهرات فعالان حقوق بشر در جریان سفر “حمد بن عیسی آل خلیفه” پادشاه بحرین، به حالت آماده باش درآمده است.

پلیس لندن اعلام کرده که برگزاری چنین تظاهراتی دور از انتظار نیست. پادشاه بحرین برای شرکت در نشست تقویت روابط لندن و منامه که با حضور الیزابت دوم ملکه انگلیس برگزار خواهد شد، به لندن سفر ‌می‌کند.

“ناصر بن حمد آل خلیفه” فرزند حاکم بحرین که از سوی دادگاه انگلیس به شکنجه و سرکوب تظاهر کنندگان متهم است نیز پدرش را در این سفرهمراهی می‌کند. محکومیت این شاهزاده پس از آن صورت گرفت که یک فعال بحرینی، شکایتی را علیه وی به دادگاه های انگلیسی ارائه کرد.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است تظاهرات اعتراض آمیزی هم روز یکشنبه در مراسم اسب دوانی “ویندسور” در غرب لندن که با حضور پادشاه بحرین انجام می‌ شود، برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا