Mihanpostاجتماعیجامعه

یک فوریت طرح حمایت از نابینایان مورد موافقت قرار گرفت

به گزارش میهن پست –  نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرحی درباره حمایت از نابینایان موافقت کردند.

به نقل ازخانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز (چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با یک فوریت این طرح با  ۱۳۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالفت و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این نشست فاطمه آلیا به عنوان طراح این طرح با بیان اینکه حدود ۶۰ نفر از نمایندگان طرح مذکور را امضا کرده‌اند گفت: امیدواریم با تصویب یک فوریت این طرح به کمیسیون رفته و با اصلاحاتی و الحاق یک تبصره به طرح به تصویب نمایندگان برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی دو حسن بزرگ دارد که نخستین حسن آن این است که نابینایان هر چه بیشتر به حمل عصای سفید توجه کنند از طرفی دیگر با تصویب این طرح رانندگان به اهمیت بیمه شخص ثالث توجه بیشتری داشته باشند تا برای پرداخت دیه با مشکل روبرو نشوند.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان با بیان اینکه با تصویب طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی عصای سفید نابینایان برای رانندگان حکم چراغ قرمز پیدا می‌کند گفت: از طرفی دیگر با تصویب این طرح در صورت تصادف راننده مکلف است کار و امورات بهبود نابینا را تا آخر پیگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا