گوناگون

یک واحد مرغداری گوشتی در بخش خلیفان مهاباد به بهره برداری رسید

81197686 5754865

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی مهاباد روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرغداری گفت: این واحد 20 هزار قطعه ای هفتاد و دومین واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان است که می تواند در هر دوره بیش از 50 تن گوشت مرغ را تولید و روانه بازار مصرف کند.

محمد دمکری افزود: برای احداث این واحد مرغداری بیش از هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که از این مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی و بقیه آورده شخصی سرمایه گذار بوده است.

وی یادآور شد: این واحد که دهمین واحد مرغداری در بخش خلیفان این شهرستان است برای 9 نفر اشتغال ایجاد کرده و میزان تولید گوشت مرغ این بخش را به بیش از یک هزار و 500 تن در سال ارتقاء داده است.

رییس جهاد کشاورزی مهاباد افزود: در زمان حاضر در این شهرستان سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه مرغ با بیش از پنج هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می شود.

دمکری گفت: در مهاباد علاوه بر وجود این 72 واحد مرغداری گوشتی، شش واحد مرغ مادر، چهار واحد تخمگذار، دو کارخانه جوجه کشی و دو کارخانه خوراک دام و طیور فعال بوده و این شهرستان را به یکی از قطب های مهم تولید گوشت مرغ در شمالغرب کشور تبدیل کرده است.

از 21 تا 27 خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده و در طول این هفته 19 طرح با بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار در مهاباد به بهره برداری می رسد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

7512/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا