گوناگون

نماینده مجلس: بستر سرمایه گذاری در شهرستان اهر آماده است

81197607 5754722

عباس فلاح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان با قابلیت های ویژه در بخش معدن، کشاورزی و گردشگری یکی از مناطق مهم و بکر برای جذب سرمایه گذاران در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، معدنی از جمله مس و طلا و صنایع دستباف عشایری و سایر صنایع است.

وی توسعه صنایع مس و واحدهای پایین دستی را به دلیل وجود معادن غنی در شهرستان اهر موجب رونق اقتصادی و افزایش درآمد عمومی در منطقه عنوان کرد.

فلاح افزود: انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین شرکت مس ایران اهتمام ویژه به توسعه صنایع منطقه داشته باشد.

وی مجتمع در حال ساخت مس ˈانجردˈ را گامی اساسی برای تحقق اهداف اشتغالزایی در منطقه عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه عظیم که بزرگ ترین کارخانه مس بخش خصوصی در استان است شاهد اشتغال پایدار برای بیش از 500 نفر خواهیم بود.

وی همچنین تسریع در اتمام بزرگراه اهر – تبریز را به دلیل نیاز اساسی منطقه به این شاهراه، از مهم ترین خواسته های مردم منطقه ذکر کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان با ظرفیت و موقعیت ویژه شرایط لازم را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دارد، خواستار حمایت دولت و مجلس در زمینه تحقق این امر شد.

فرماندار اهر نیز با اشاره به امضای 79 تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش 9 هزار میلیارد ریال در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان، گفت: این طرح ها در زمینه های تولیدی، صنعتی، خدماتی، عمران شهری، صنایع تبدیلی، معدن، گردشگری و کشاورزی است.

رضا صدیقی با اعلام اینکه بیش از 80 درصد تفاهمنامه های امضا شده در همایش سال 90 اجرایی شده است، نیمی از طرح ها با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال بهره برداری شده است.

7225/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا