گوناگون

‌خرید توافقی برنج تصویب شد

‌استاندار گیلان صبح امروز در بازدید از کارخانجات برنجکوبی با اشاره به تصویب خرید توافقی برنج در پی گزارش استانداران گیلان و مازندران به هیئت دولت گفت: این تصمیم، بازار برنج استان‌های شمالی را از رکود خارج می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) – منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در بازدید از کارخانجات برنجکوبی شهر رشت در گفت‌وگو با کشاورزان و کارخانه‌داران برنج، شنونده مسائل و مشکلات آنان بویژه رکود بازار برنج داخلی شد.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه از زمستان گذشته با ارسال نامه و رایزنی‌های مختلف با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واردات برنج در زمان دروی این محصول و افزایش تعرفه واردات شده بود، گفت: در پی گزارش استانداران استان‌های شمالی از جمله مازندران و گیلان در خصوص بازار راکد فروش محصول برنج کشاورزان مقرر شد سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار خودداری و جلوگیری کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه این مصوبه خوب دولت موجب می‌شود تا تحرک جدیدی در بازار برنج ایجاد شود، گفت: همچنین همه نیازهای داخلی دستگاه‌های دولتی باید از محصول برنج داخلی تامین شود‌.

دکتر نجفی با بیان اینکه دولت دغدغه فروش محصولات کشاورزی را دارد، گفت: دستگاه‌های دولتی از ابتدای دولت تدبیر و امید حتی یک کیلوگرم برنج وارد نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنج داخلی در بازار عرضه می‌شود، برنج وارداتی توزیع نخواهد شد که این شرایط حداقل تا آذر ماه ادامه خواهد داشت‌.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به افزایش تعرفه واردات برنج گفت: تعرفه واردات برنج خارجی از 10 درصد به 40 درصد در فصل برداشت افزایش یافته است و این به این معناست که واردکنندگان برای واردات برنج باید چهار برابر تعرفه پرداخت کنند که برای آنان مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه امیدوار است مجموع این تصمیمات منجر به سود کشاورزان شود گفت: برنج داخلی در سبد حمایتی دولت قرار خواهد گرفت‌.

استاندار گیلان همچنین از صداوسیما نیز خواست پخش تبلیغات برنج خارجی تا پایان آذر ماه را در حمایت از کشاورزان متوقف کند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا