گوناگون

115 سمنان چه تعداد مزاحم دارد؟

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از برقراری بالغ بر 25 هزار و 252 تماس طی مدت 5 ماهه گذشته به این مرکز خبر داد و گفت: تعداد 17 هزار و 562 مورد از این تماس‌ها غیرمرتبط بوده و معمولا شهروندان استان شماره 115 را با شماره‌هایی نظیر 118 و 125 و… اشتباه می‌گرفتند.

دکتر محمد اطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، با اعلام این خبر، افزود: تعداد 4 هزار و 306 مورد از تماس‌های گرفته شده با این مرکز منجر به اعزام نیرو و انجام عملیات شده است.

وی اظهار کرد: تعدادی از شهروندان نیز برای دریافت خدمات مشاوره‌ای با این مرکز تماس گرفته، به طوری که در مدت 5 ماهه امسال از سوی همکاران مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به تعداد 85 مورد از این تماس‌ها خدمات مشاوره‌ای لازم ارائه شده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 3 هزار و 299 تماس مزاحمی از سوی شهروندان با این مرکز گرفته شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی شهروندان به صورت آگاهانه و غیرآگاهانه با شماره 115 تماس گرفته و بدون این‌که کاری داشته باشند تنها به ایجاد مزاحمت می‌پردازند.

اطهری ادامه داد: زمانی که یک فرد مزاحم به قصد مزاحمت با خط 115 تماس می‌گیرد احتمال دارد در همان زمان، بیماری جانش در خطر باشد و این فرد با مزاحمت خود، فرصت تماس را از این شهروند گرفته و امدادرسانی به او را با تأخیر مواجه می‌کند.

وی با بیان این‌که برخی نیز با خط 115 تماس گرفته و با ادبیاتی ناصواب و سخیف با همکاران صحبت می‌کنند از همه شهروندان خواست به هیچ وجه از طریق این شماره قصد ایجاد مزاحمت و یا مزاح با افراد را نداشته باشند، چرا که با انجام این کار فرصت برای یک تماس واقعی برای بیماری که جانش در خطر است از دست می‌رود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا