مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از برقراری بالغ بر 25 هزار و 252 تماس طی مدت 5 ماهه گذشته به این مرکز خبر داد و گفت: تعداد 17 هزار و 562 مورد از این تماسها غیرمرتبط بوده و معمولا شهروندان استان شماره 115 را با شمارههایی نظیر 118 و 125 و… اشتباه میگرفتند.
دکتر محمد اطهری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، با اعلام این خبر، افزود: تعداد 4 هزار و 306 مورد از تماسهای گرفته شده با این مرکز منجر به اعزام نیرو و انجام عملیات شده است.
وی اظهار کرد: تعدادی از شهروندان نیز برای دریافت خدمات مشاورهای با این مرکز تماس گرفته، به طوری که در مدت 5 ماهه امسال از سوی همکاران مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به تعداد 85 مورد از این تماسها خدمات مشاورهای لازم ارائه شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 3 هزار و 299 تماس مزاحمی از سوی شهروندان با این مرکز گرفته شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی شهروندان به صورت آگاهانه و غیرآگاهانه با شماره 115 تماس گرفته و بدون اینکه کاری داشته باشند تنها به ایجاد مزاحمت میپردازند.
اطهری ادامه داد: زمانی که یک فرد مزاحم به قصد مزاحمت با خط 115 تماس میگیرد احتمال دارد در همان زمان، بیماری جانش در خطر باشد و این فرد با مزاحمت خود، فرصت تماس را از این شهروند گرفته و امدادرسانی به او را با تأخیر مواجه میکند.
وی با بیان اینکه برخی نیز با خط 115 تماس گرفته و با ادبیاتی ناصواب و سخیف با همکاران صحبت میکنند از همه شهروندان خواست به هیچ وجه از طریق این شماره قصد ایجاد مزاحمت و یا مزاح با افراد را نداشته باشند، چرا که با انجام این کار فرصت برای یک تماس واقعی برای بیماری که جانش در خطر است از دست میرود.
انتهای پیام