گوناگون

تولید1400 تن هلو، شلیل و زردآلو در “دالاهو”

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو امسال 1400 تن هلو، شلیل و زردآلو در این شهرستان تولید شد.

روح الله باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، سطح باغات هسته‌دار شهرستان دالاهو را 475 هکتار دانست و گفت: از این میزان 410 هکتار آن بارور و مابقی هنوز به مرحله باروروی نرسیده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو با بیان اینکه امسال در مجموع 1400 تن انواع میوه‌های هسته دار در این شهرستان تولید شد، کاهش عملکرد باغات میوه‌های هسته‌دار را بیش از هرچیز به علت سرمازدگی بهاره دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمای ابتدای فصل خسارت زیادی را به باغات هسته داران وارد کرد، گفت: این خسارت‌ها تا جایی بود که عملکرد باغات هسته دار را به رقم 3.5 تن در هکتار رساند.

باقری متوسط عملکرد باغات هسته داران در این شهرستان را در حالت معمول 7.5 تن درهکتار دانست و گفت: باغات هسته داران شهرستان دالاهو محصولاتی مثل هلو، شلیل، زردآلو و گوجه سبز تولید می‌کنند.

باقری با بیان اینکه سال آینده 410 هکتار از باغات هسته دار این شهرستان به مرحله باروری می‌رسد، پیش بینی کرد: در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی سال آینده در مجموع بیش از 3000 تن انواع میوه‌های هسته دار در این شهرستان تولید شود.

باقری افزود: در صورت بهره برداری از سدهای این منطقه سال آینده 100 هکتار به مجموعه باغات هسته دار این شهرستان اضافه خواهد شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا