گوناگون

خود مراقبتی بهترین راه پیشگیری از سرقت

رئیس اداره‌ی آموزش و مشارکت معاونت اجتماعی پلیس کرمان گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت هشدارهای پلیسی در کاهش وقوع جرائم سرقت موثر باشند.

سرهنگ «حسین صفی‌نتاج» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، با اشاره به نقش مردم در کاهش و پیشگیری جرائم گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت هشدارهای پلیسی در کاهش وقوع جرائم سرقت موثر باشند.

وی در خصوص پیشگیری از سرقت به عنف خاطرنشان کرد: از نگهداری وجه نقد بیش از حد معمول در اماکن عمومی(مغازه‌ها) خودداری کرده و محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم‌تجربه قرار ندهید.

صفی‌نتاج گفت: محل کسب خود را به دوربین‌های مدار بسته و دیگر تجهیزات ایمنی مجهز کنید وهرگز وجه نقد خود را در معرض دید قرار نداده و یا در انظار عمومی شمارش نکنید و با این اعمال موجب تحریک سارقان نشوید.

وی با تأکید بر اینکه چنانچه فردی با پیشنهاد وجه غیرمتعارف تقاضای دربست کردن خودرو برای عزیمت به محل‌های خارج از شهر و خلوت را داشت، از سوار کردن وی خودداری کرده، افزود: بنا به درخواست مسافر بخصوص شب‌ها از مسیر اصلی خارج نشوید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از حمل و جابجایی پول نقد به میزان زیاد خودداری کنید و در صورت نیاز از چک‌های تضمینی بین بانکی استفاده کنید، گفت: افراد کیف قاپ در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و بازار به‌دنبال فرصت مناسب هستند، پس مراقب اطراف خود بخصوص موتورسواران باشید.

وی خاطرنشان کرد: کیف دستی خود را با دستی که مجاور دیوار است حمل کنید و از حرکت در سطح سواره‌رو خیابان بپرهیزید و هرگز وجوه نقد و اشیاء گرانقیمت خود را با کیسه‌های نایلونی روشن حمل نکنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا