گوناگون

1500 دستگاه واگن در شمال بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گران پاشا ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی شمال افزود: از این تعداد، با همت و تلاش مجموعه فنی و تخصصی سایت تعمیرات اساسی واگن های باری راه آهن شمال درایستگاه بندر ترکمن، در شش ماهه نخست سال 93 تعداد 200 دستگاه از واگنهای باری در این سایت مورد تعمیر اساسی قرار گرفته و مجدداً در چرخه سیر شبکه ریلی قرار گرفت.

گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال گفت: کارخانجات تعمیر و باز سازی واگن های باری بندر ترکمن پس از حدود 8 سال غیر فعال بودن اواخر سال 1389 باهدف ایجاد اشتغال و تخصص مجدداً راه اندازی شده و پس از پیگیری های بعمل آمده و دریافت مجوز، طی مراحل قانونی و عقد قرار داد به بخش خصوصی واگذار شد و در این کارخانجات واگن هایی که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند تعمیر اساسی شده و مجددا در چرخه سیر شبکه ریلی قرار می گیرند.

گران پاشا افزود: در سایت تعمیرات اساسی واگن های باری در ایستگاه بندر ترکمن درشش ماهه نخست سال جاری تعداد 200 دستگاه از واگن های باری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت های حمل ونقل ریلی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت که از این تعداد، 103 دستگاه واگن های مسقف،  85 دستگاه واگن های مخزندار و12 دستگاه واگن لبه کوتاه بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال تعداد واگن های بازسازی شده در این کارخانجات از ابتدای شروع فعالیت را بیش از 1500 دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 513 دستگاه در سال 90 و نیز 466 دستگاه در سال 91 و تعداد 378 دستگاه در سال 92 و بیش از 200 دستگاه ازانواع واگن های باری در نیمه اول سال جاری مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی افزود: فرایند تعمیرات اساسی واگن ها شامل عملیات متعدد از قبیل: سقف وبدنه واگن ها ، سوپاپ ها ، سیستم های ترمز،تعمیرات بوژی، چرخ ومحور، قلاب، تامپون و ضربه گیرها است. در این کارخانجات برای اولین بار در راه آهن ایران، دستگاه های پروفیل نگار لیزری چرخ و قطر سنج دیجیتالی مورد استفاده قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا