گوناگون

دستگاه‌ها براي مقابله با بحران‌ها نقشه راه و برنامه ريزي صحيح ارائه دهند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شاکری شمسی، در جلسه مديريت بحران شهرستان يزد با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور اول دنیا است که مورد تهدید بلاهای طبیعی قرار می گیرد، اظهار داشت:‌ برابر آمارهای رسمی، ایران در آسیا نیز بعد از کشورهای هند، بنگلادش و چین در رده چهارم به لحاظ  وقوع بلايای طبیعی است.

فرماندار يزد خاطرنشان کرد: از 40 نوع بلای طبیعی شناخته شده در سطح جهان، احتمال وقوع 31 مورد در ایران وجود دارد.

وی همچنين با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و افت فشار آب در استان يزد به ویژه در شهرستان یزد اظهار داشت: بالغ بر 60 درصد جمعیت استان در شهرستان یزد سکونت داشته و با توجه به اینکه بنابر داده‌های موجود، هم افزایش گرما و هم با کاهش نسبی میزان بارندگی مواجه هستیم باید با همت و تلاش مردم و مسئولان از بروز بحران آب در شش ماهه نخست سال جاری جلوگیری كنيم.

فرماندار یزد مدیریت مصرف آب و نیز تأمین منابع آن را نيز لازم و ضروری دانست و گفت: باید با اطلاع رسانی و نیز استفاده از روشهای نوین آبیاری در زمینه مصرف درست آب و نیز ایجاد منابع جدید، گام اساسی برداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشی از منابع آب موجود شهر یزد بر تعامل وهمکاری همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در زمينه جلوگیری از ایجاد بحران آب تأکید کرد.

محمدحسين امامي عنوان كرد: يزد در طول چند سال متوالي با خشكسالي مواجه بوده و تبعات ناشي از اين خشكسالي ها به اين سادگي برطرف نمي شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا