گوناگون

نگاه شما: اخراج دانشجویان و تخریب خوابگاه

ش.م از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

3 روز پیش از طرف مسئول امور خوابگاه های دانشگاه تربیت مدرس ، آقای دکتر اصلاحچی به ما اولتیماتوم تخلیه خوابگاه شهید باقری داده شد . فرصتی 3 روزه برای تخلیه کامل بزرگترین خوابگاه دانشگاه .

دستوری که حدود 200 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه را آواره کرده. بنا بر این دستور دانشجویان باید در سایر خوابگاه های دانشگاه اسکان پیدا میکردند. اگرچه علت اصلی اعلام شده برای تخلیه خوابگاه، تعمیرات اعلام شد ولی بی شک مساله افزایش ظرفیت اتاق ها از اهداف اصلی و مشخص این تعمیرات بوده است .

دانشجویان ابتدا موافقت ضمنی خود را برای تخلیه اعلام کرده بودند اما آن چنان این عمل با عجله و ضرب الاجلی انجام شد که موجبات اعتراض تمام دانشجویان را فراهم کرد مضاف بر آن که با بررسی های انجام شده ظرفیت اعلام شده سایر خوابگاه ها واقعی نبوده و هدف دانشگاه اسکان دانشجویان به صورت مازاد بر ظرفیت است .

صبح روز هفتم تیر ماه علی رغم عدم هرگونه توافق و با حضور دانشجویان در اتاق های خود تخریب خوابگاه شهید باقری آغاز شد و پیش از آن که حتی دانشجویان موفق به بررسی موضوع نزد مسئولین شوند ، سرویس های بهداشتی و شیرهای آب بعضی از طبقات تخریب شد همچنین با وجود گرمای تابستان کولرهای بعضی طبقات برداشته شدند.

نتیجه تمام این ناهماهنگی ها مشکلات بسیاری را به دانشجویان کارشناسی ارشد دکترای دانشگاه تربیت مدرس به عنولن تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور تحمیل کرده است . علی الخصوص که بسیاری از این دانشجویان در حال انجام مراحل اساسی پایان نامه خود می باشند و بنا بر قوانین دانشگاه تا شهریور ماه ملزم به دفاع پایان نامه یا رساله خود هستند.

لازم به ذکر است نامه ای به منظور بیان خواسته های دانشجویان تهیه شد و با امضای بیش از 100نفر از ساکنین دائمی خوابگاه به مسئولین دانشگاه تحویل داده شد لیکن هیچ گونه ای اهمیتی از طرف مسئولین به این نامه داده نشده و مسئولین بر درخواست خود برای تخلیه هرچه سریعتر خوابگاه پافشاری کردند .

resized 392302 949 resized 392303 631

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا