Mihanpostپیشنهاد سردبیرفرهنگی

صادق:آمار ۲۰ هزار نفری سایت سمان خبرنگاران واقعی نیست + جزئیات

به گزارش میهن پست – صادق ، مشاور رسانه ای رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از امتیازات خبرنگاران بر اساس سامانه ثمان ارائه شده است، گفت: آمار عضویت در این سامانه واقعی نیست.

محمدرضا صادق، پیش از ظهر جمعه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: بیش از ۲۰ هزار نفر در این سامانه عضو شده و ثبت نام کرده اند که به نظر می رسد این آمار واقعی نیست.

محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور
محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور

وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که در این سمانه ثبت نام کرده اند، افراد غیرواقعی هستند که باید پایش شوند و بر عکس تعداد زیادی از خبرنگاران واقعی در این سامانه ثبت نام نکرده اند.

صادق با اشاره به هدیه ای که رئیس خانه مطبوعات استان یزد قصد گرفتن قول آن برای خبرنگاران را داشت، عنوان کرد: دولت یازدهم وعده برای آینده نمی دهد و هر کاری که انجام شد یا در شرف انجام بود را خبر و وعده می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با شنیدن مشکلات و مسائل خبرنگاران استان یزد و پاسخ به این موضوع که خبرنگاران “کوزه گرانی هستند که از کوزه شکسته آب می خورند” گفت: بهتر است بگوییم خبرنگاران اخبار مسائل و مشکلات خود را کمتر منعکس می ‌کنند و در حالی که سختی‌ های دیگران را با تحمل دشواری بر خود، مطرح می ‌کنند، درباره خود کمتر گفته و نوشته‌ اند.

محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور
محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور

صادق عنوان کرد: خبرنگاران به خاطر خوش ضمیری و نجابتی که دارند، برای خودشان کم مایه گذاشته اند اما به نظر می ‌رسد باید با دقت و فراست بنگرند و مسائل را انعکاس دهند تا هم مردم و هم دولت از مشکلات و نیازها و خواسته‌های آنها مطلع شوند.

مشاور رسانه ‌ای رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقدپذیری دولت بیان کرد: کسانی که پیام ۲۴ خرداد که پرهیز از افراط و تفریط بود را دریافت نکرده‌ اند، از برخی ابزارها نظیر رسانه استفاده کرده و مسائل خود را بازگو می ‌کنند که البته صدای آنها بلند نیست و به گوش مردم نمی ‌رسد.

دولت به دنبال ارائه فرصت های برابر به دلسوزان نظام است

وی ادامه داد: دولت به دنبال این است که فرصت‌ها را به طور برابر در اختیار دلسوزان قرار دهد و در این راستا تلاش خود را به کار می‌گیرد.

صادق در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست خبرنگاری مبنی بر سرعت عمل مدیران در پاسخگویی به خبرنگاران عنوان کرد: سرعت عمل برای پاسخگویی به خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم، از مطالبات رئیس دولت یازدهم از مسئولان است.

وی در مورد رسانه‌های مختلف و مشی آنها نیز بیان کرد: دولت نمی خواهد طوری عمل شود که بگوید این رسانه با ماست و دیگری با ما نیست بلکه همه با هم هستیم و باید خواسته مردم را تمکین کنیم.

محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور
محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور

مشاور رسانه‌ ای رئیس جمهور در مورد حمایت از خانه مطبوعات استان یزد نیز اظهار داشت: دولت به تشکل‌های صنفی معتقد است و همواره به مجموعه‌های صنفی قانونی فرصت داده تا به مردم خدمت کنند زیرا آنها برآمده از مردم هستند.

وی بر تقویت تشکل‌های صنفی تاکید کرد و افزود: این تشکل‌ها باید تقویت شوند و اگر مسائلی نیز وجود دارد باید رفع شود.

وی در مورد اداره شدن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بدون مدیرکل و با حضور سرپرست اظهار داشت: به سرعت این موضوع را از وزارت ارشاد پیگیری خواهیم کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا