گوناگون

هزینه هر عملیات آتش‌نشانی 6 میلیون تومان است/ نیاز به امدادهوایی در مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه و انبار مركزی آتش نشانی مشهد، گفت: با توجه به استاندارد های شهری باید در مشهد 68 ایستگاه آتش نشانی داشته باشیم كه در حال حاضر 48 ایستگاه داریم و باید 20 ایستگاه دیگر نیز ساخته و تجهیز شود.

شهردار مشهد ادامه داد: در سال گذشته 16 ایستگاه راه اندازی شده و 50 دستگاه خودرو به ناوگان آتش نشانی اضافه شده كه در نوع خود بی نظیر است.

وی خواستار مشاركت بیشتر مردم در امر پیشگیری شده و خاطر نشان كرد: باید برای آموزش از ظرفیت رسانه ها علی الخصوص صدا وسیما استفاده كرد.

مرتضوی تصریح كرد: باید كارشناسان آموزش سازمان در تمام طول سال در مراكز آموزش حضور و مباحث آموزشی را پیگیری نمایند.

وی افزود: سخنوران، وعاظ  و صاحبان سخن نیز باید ضمن دیدن آموزش های لازم این موارد را به مردم منتقل نمایند تا از شدت حوادث كاسته شده و پیشگیری ببیشتر صورت پذیرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینكه هزینه هر عملیات بین 6 تا 7 میلیون تومان است تاكید كرد: هزینه های عملیاتی سنگین ولی اجتناب ناپذیر است، لذا باید با فرهنگ سازی و آموزش در جهت پیشگیری گام برداریم ومردم بدانند كه هر قدر درجهت پیشگیری حركت نمایند به شهرداری كمك كرده اند.

مرتضوی یادآور شد: برای رسیدن به ظرفیت اسمی باید 20 ایستگاه دیگر تاسیس شود كه از این میان 15 ایستگاه در دستور كار است و 5 ایستگاه دیگر نیز تا پایان دوره شورای چهارم با همكاری مسئولین ساخته خواهد شد.

شهردار مشهد خاطر نشان كرد: باید در ساختمان های بلند مرتبه شهر، مباحث اعلام و اطفاء حریق لحاظ شود و در مجتمع های 100 واحد به بالا نیز علاوه بر سرایدار یك نفر مسئول امور ایمنی حضور داشته باشد.

خلاء موجود در حوزه آتشنشانی عدم وجود نظارت در وزارت كشور است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز با اشاره به پیشینه آتش نشانی در مشهد گفت: خلاء موجود در حوزه آتش نشانی عدم وجود نظارت در وزارت كشور است و با توجه به اهمیت ایمنی باید متناسب با نیازها دستورالعمل ها وآئین نامه هایی وضع شود.

حسن جعفری با اشاره به عملكرد خوب سازمان در سال 1393 عنوان كرد: شاخص های كمی و كیفی در سال گذشته از 5/2 تا 12 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در سال های اخیر متوسط هر سال 3 ایستگاه افتتاح شده و در سال 93 نیز 38 دستگاه خودرو اضافه شده كه رشد 20درصدی داشته است.

جعفری ادامه داد: در خصوص شیرهای هیدرانت نیز در سال 93 نسبت به سال های قبل 100 درصد رشد داشته و 3 هزار و 300 قلم تجهیزات نیز به سازمان اضافه شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطر نشان كرد: درخصوص مباحث پیشگیرانه 505 هزار نفر ساعت آموزش داده شده كه 100درصد رشد داشته و 2 هزار مورد نیز در بازدیدهای پیشگیرانه رفع خطر شده است.

وی با اشاره به ساخت 300 برج در مشهد كه عمدتا بالای 40 طبقه هستند تاكید كرد: نیاز به امداد رسانی در این برج ها نیازمند تجهیزات خاصی است كه تاكنون فقط 5 دستگاه بالابر حرفه ای به این منظور خریداری شده است.

جعفری ادامه داد: با توجه به امداد رسانی هوایی در شهر های بزرگ با توجه به ترافیك و شلوغی شهر، در مشهد نیز باید امداد هوایی راه اندازی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا