Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌هاعلمی و فناوریموبایل و تبلت

آموزش جامع ساخت شارژر خورشیدی قابل حمل در خانه

شارژر خورشیدی با قابلیت جا‌به‌جایی بسازید . امروزه نیاز است که در هر جا و لحظه ای گوشی موبایل ما شارژ داشته باشد اما پریز برق  در هر مکانی وجود ندارد . در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت شارژر خورشیدی با قابلیت جا‌به‌جایی را ارائه دهیم . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

مهم ترین کاربرد این شارژر خورشیدی در مکان ها و فضاهای باز است که هیچ منبع برقی برای شارژ کردن وجود ندارد . اما با وجود پاوربانکی که در این شارژر وجود دارد برای زمان هایی که نور خورشید هم وجود ندارد کاربردی است .البته باید در زمانی که نور خورشید وجود دارد پاوربانک را شارژ کرد تا در زمان نیاز بتوانیم از آن استفاده کنیم .شارژ شدن پاور بانک با شارژ خورشیدی به شدت به میزان نور  وابسته است .اما بطور معمول بین ۴۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول می کشد و پس از آن می توانید از شارژ شدن گوشی خود مطمئن شوید.

دو قطعه اصلی در ساخت این شارژر خورشیدی یک پاور بانک یو اس بی و یک پنل خورشیدی است که کیفیت آنها در ساخت این دستگاه بسیار اهمیت دارد .

قطعات مورد نیاز :۱- پنل خورشیدی سه وات ده ولت (۴۰۰ میلی آمپر ساعتی) ۲- پاور بانک یو اس بی ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی (توجه داشته باشید که خروجی باید متناسب با دستگاه مورد نظر شما باشد. ۳- هاب یو اس بی چهار پورتی ۴- آیسی رگولاتور ۵ ولتی ۵-کابل یو اس بی

ابزار مورد نیاز :۱- انبردست و سیم چین ۲- چسب قطره ای ۳- مقداری سیم

مراحل ساخت:کابل یو اس بی را به پایه سوم آیسی رگولاتور لحیم کنید . پنل خورشیدی مورد استفاده ما دارای ولتاژ خروجی ده ولت است که باید تنظیم شده و به پنج ولت برسد تا بتوانیم در پاور بانک از آن استفاده کنیم .دو پایه ی دیگر این آیسی به خروجی پنل خورشیدی وصل خواهند شد .پایه اول قطب مثبت و پایه دوم باید به قطب منفی متصل شود.توجه داشته باشید که اگر پایه ها را اشتباه وصل کنید برای ادامه کار مجبورید از یک آیسی دیگر استفاده کنید .

تا اینجا یک شارژر معمولی ساخت اید به این صورت که نور به پنل برخورد می کند و تغذیه لازم برای شارژ گوشی با رگولاتور تنظیم شده و در کابل یو اس بی قابل استفاده است . حالا باید برای حرفه ای تر شدن شارژر پاور بانک را نیز اضافه کنید . با استفاده از چسب پاور بانک و هاب را به بدنه پنل متصل کنید .حالا کافیست تا خروجی پنل را به ورودی پاور بانک وصل کرده و در آخر هاب را به خروجی پاور بانک وصل کنید.شارژر خورشیدی با قابلیت جا‌به‌جایی آماده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا