Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

بارش شهابی مصنوعی در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰

بارش شهابی مصنوعی در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ یک خبر بسیار هیجان انگیز برای علاقمندان خواهد بود .یک شرکت ژاپنی قصد دارد برای افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ یک بارش شهابی مصنوعی ایجاد کند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

شرکت تازه تاسیس شده Star-ALE توانسته گلوله هایی درست کند که نوری معادل یک شهاب سنگ را ایجاد خواهند کرد . نور این گلوله ها از فاصله ۱۹۰ کیلومتری قابل مشاهده هستند و قرار است در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ از آنها استفاده شود.

روش کار به این شکل است که میکروماهواره ها این گلوله ها را به خارج از جو زمین می برند و از آنجا گلوله ها را شلیک می کنند . هر گلوله با وارد شدن به جو زمین آتش گرفته و آسمان را نورانی خواهد کرد . هر میکروماهواره  بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ گلوله را با خود حمل می کند و این گونه است که یک بارش شهابی مصنوعی بزرگ ایجاد خواهد شد.

اولین آزمایش واقعی شرکت  Star-ALE برای این بارش شهابی مصنوعی  در سال آینده با  لوازم آتش بازی خاصی انجام خواهد شد . این شرکت در آزمایشگاه های دانشگاه نیهون گلوله های شهابی را آزمایش کرده است .

برای اینکه این بارش شهابی مصنوعی  از زمین بطور واضح قابل مشاهده باشد باید میزان نور گلوله ها بعد از آتش گرفتن بیشتر از آلودگی نوری شهر توکیو باشد.توکیو میزبان مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ است. البته آب و هوا هم بسیار تاثیر دارد و اگر آسمان ابری یا  بارانی باشد دیگر بارش شهابی در کار نیست که این موضوع کاملا قابل پیش بینی بوده و اصلا دردسر ساز نخواهد بود.

گلوله ها در ارتفاع ۵۵ الی ۸۰ کیلومتری سطح زمین فضای شهر را روشن خواهند کرد و پیش بینی می شود حدود ۳۰ میلیون نفر بتوانند این بارش شهابی مصنوعی را تماشا کنند  این درحالی است که ساخت هر گلوله برای این بارش شهابی ۸۱۰۰ دلار هزینه دارد که در تعداد بسیار زیادی باید تولید شوند .

با هم در میهن پست  تصاویر شبیه سازی شده از این بارش شهابی مصنوعی را تماشا می کنیم .

منبع: gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا