Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

افزایش محیط ایستگاه فضایی بین المللی

افزایش محیط ایستگاه فضایی بین المللی مهم ترین خبر امروز سازمان فضایی آمریکا یعنی ناسا است . امروز ناسا با کمک شرکت بیگلو محیط ایستگاه فضایی خود را بزرگ تر خواهد کرد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

حالا دیگر نیاز است که ناسا برای توسعه تحقیقات و پژوهش های خود در فضا محیط ایستگاه فضایی بین المللی را افزایش دهد . شرکت بیگلو که با ناسا برای انجام این پروژه همکاری می کند یک مخزن ساخته که قابلیت باز شدن را دارد و به فضا نوردان محیط بیشتری در ایستگاه خواهد داد.

این پروژه امروز از ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه به وقت ایران آغاز شده و تا چندی پیش ادامه داشت سپس ناسا اعلام کرد که ادامه انجام پرژوه به فردا موکول خواهد شد . این عملیات از تلویزیون اینترنتی ناسا نیز بطور آنلاین پخش شد.

این مخزن ساخته شده توسط شرکت بیگلو  در روز دهم آوریل به مدار زمین ارسال شد و کپسول فضایی دراگون حامل این مخزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی بود این مخزن به اندازه ۱۶ متر مکعب باز خواهد شد و فضای بسیار زیادی را به فضانوردان خواهد داد.

شرکت بیگلو  در گذشته هم دو مخزن با نام های جنسیس ۱ و جنسیس ۲ با  قابلیت باز شدن برای ناسا ساخته بود که در مراحل آزمایش واقعی شکست خورد و برای فضا نوردان کاربردی نداشت و حالا این مخزن سومی است که ارسال شده باید دید که این مخزن می تواند موفق عمل کند یا خیر؟

این مخزن شرکت بیگلو در مقابل انرژی تابشی خورشید و اشعه ماورا بنفش و بقیه عناصر آسیب زننده عایق است . به غیر از افزایش محیط در ایستگاه فضایی بین المللی این پروژه برای ناسا و دانشمندانش دو هدف دیگر هم دارد . اول تاثیر زباله های سرگردان و دوم آثار پرتو های خورشیدی . این مخزن دارای حسگر هایی برای بررسی این دو مسئله است و اطلاعات جمع آوری شده را به ایستگاه منتقل خواهد کرد.

فضانورد جف ویلیامز مسولیت نظارت بر انجام این پروژه بسیار پیچیده را بر عهده دارد.

با هم در میهن پست تصاویری ازمخزن شرکت بیگلو برای افزایش محیط ایستگاه فضایی بین المللی را مشاهده می کنیم.

منبع : nasa

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا