Mihanpostپیشنهاد سردبیرشهر سازی

دبی میزبان اولین ساختمان ساخته‌شده با چاپ سه بعدی در جهان

از اولین ساختمان ساخته‌شده با چاپ سه بعدی در دبی رو نمایی شد . آفیس فیوچر نام اولین ساختمانی است که  با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

امروزه دیگر با فناوری چاپ سه بعدی می توانید از هر چیزی پرینت بگیرید از پهپاد و جت گرفته تا پارچه و حتی غذا اما پرینت گرفتن از یک ساختمان عظیم الجثه دیگر واقعا حیرت انگیز است . دانشمندان توانسته اند با استفاده از یک پرینتر بسیار بزرگ که مواد مصرفی اش پلاستیک تقویت شده ، بتن ، گچ و شیشه است از یک ساختمان کامل پرینت بگیرند.

این ساختمان اداری بوده و به نام آفیس فیوچر  معروف است برای ساخت آفیس فیوچر  تنها ۱۹ نفر  کار کرده اند با برنامه ریزی قبلی این ساختمان فقط در عرض ۱۷ روز ساخته شد . در ضمن باید گفت از این ۱۹ نفر یک نفر طراح و بقیه افراد  کارهای تخصصی مانند سیستم برقی و مکانیکی ساختمان را انجام داده اند .

آفیس فیوچر دارای زیر بنای ۲۵۰ متر مربعی است و با امکانات کاملی ساخته شده و برای ساخت آن مجموعا ۱۴۰ هزار دلار هزینه شده . سازندگان آفیس فیوچر  می گویند که این میزان هزینه نسبت به ساخت این ساختمان با روش های  معمول بسیار مرقون بصرفه است .  چاپگری هم که این ساختمان را چاپ کرده دارای ابعاد ۳۶٫۵ در ۱۲٫۵ متری بوده که ابعاد بسیار بزرگ و قابل توجهی است .

مسئولین دبی قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ حدودا ۲۵ درصد از ساختمان های خود را با فناوری چاپ سه بعدی بسازند به این دلیل که از لحاظ اقتصادی و زمانی بسیار بصرفه تر  است .کارشناسان معتقد هستند این روش می تواند هزینه نیروی کار انسانی را تا میزان ۵۰ درصد پایین تر بیاورد .

با هم در میهن پست تصاویری از اولین ساختمان ساخته‌شده با چاپ سه بعدی در جهان را مشاهده می کنیم.

منبع :reuters

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا