Mihanpostسیاسی

هاشمی: اقدامات تروریستی تکفیری ها را پای اسلام ننویسید

به گزارش میهن پست – در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تدوین «سیاست‌های کلی انتخابات» پیگیری شد و دو بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.
در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات پیگیری شد و دو بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در ابتدای جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع، با ابراز تأسف عمیق از تبلیغات سوء برخی کشورهای غربی در مورد اسلام و تشدید القائات سوء اسلام‌هراسی در جهان گفت: اقدامات نابجای گروهک‌های تروریستی تکفیری در جهان که به اسم دروغین اسلام صورت می‌گیرد، محکوم است و نباید این اقدامات تروریستی که سابقه طولانی کشتار مسلمانان در منطقه را دارد، به پای اسلام نوشته شود.

وی به سوابق ننگین و طولانی تروریسم دولتی توسط رژیم اشغالگر قدس علیه مسلمانان به ویژه مردم مظلوم غزه، لبنان و فلسطین اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که برخی غربی‌ها، چشم بر جنایات صهیونیست‌ها علیه مسلمانان بسته و به جای محکومیت آنها و هشدار و صهیونیسم هراسی در دنیا، علیه مسلمانان که سالهاست خود قربانی گروهک‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت آنان در منطقه به ویژه سوریه، عراق و افغانستان هستند، اقدام می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که عقلا، اندیشمندان و بزرگان آزاده در غرب اجازه ندهند، اقدامات تروریستی مشتی گروهک‌های تکفیری که نام اسلام را بدنام کرده‌اند به پای دین رحمت و صلح، اسلام نوشته شود و مبارزه جدی و همه جانبه‌ای از سوی همه کشورها، اعم از مسلمان و غیرمسلمان علیه همه اشکال تروریسم در جهان صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه، با توجه به سیاسی شدن نوسانات بهای نفت در جهان، ابراز امیدواری شد که سیاست‌های اقتصادی کشور به سمت و سویی برود که وابستگی بودجه کل کشور به درآمدهای نفتی به تدریج کاهش یافته و به طور کامل قطع شود.

ضرورت تعیین «حدود هزینه‌های مجاز انتخاباتی»
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز که علاوه بر سران سه قوه و اکثریت اعضا، وزرای اطلاعات و دادگستری، رؤسای کمیسیون‌های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و معاون حقوقی رئیس جمهور نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی‌های مبسوط، موارد ذیل به عنوان بندهای دیگری از سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب رسید:

– ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر با امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی در تبلیغات انتخاباتی.

– تعیین حدود هزینه‌های مجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعمال نظارت دقیق بر آن.

ادامه این مبحث در جلسات آینده مجمع پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، اخیراً مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای خطاب به رؤسای قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف برای ارائه گزارش عملکرد و سیاست‌های کلی نظام جهت بررسی در کمیسیون نظارت ارسال کرده است.

همچنین دو نفر به نمایندگی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی و تدوین لایحه بودجه کشور و برنامه ششم در هیأت دولت و دو نفر دیگر نیز در کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای برنامه ششم و بودجه ۹۴ کشور معرفی شده‌اند.

منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا