Mihanpostاقتصادیبازارجامعه

ایرانی ها کجا پول هایشان را خرج نمی کنند؟!

به گزارش میهن پست – در میان هزینه خانوارهای شهری و روستایی ایران، تفریح و آموزش کمترین سهم را دارند.

 بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۲، ۷۳٫۳ درصد هزینه خانوارهای شهری شامل هزینه‎های غیرخوارکی است و ۲۶٫۷ درصد هزینه آن‎ها هم در بخش خوراکی و دخانی صرف می‎شود.

همچنین از میان هزینه‌های غیر خوراکی مسکن با ۴۵٫۳ درصد بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده و به ترتیب خانوارهای شهری ۱۴٫۳ درصد در حمل و نقل، ۱۲٫۵ درصد در بهداشت و درمان، ۱۱٫۴ درصد در کالاها وخدمات متفرقه، ۶ درصد در اثاث و خدمات صرف می‏‌کنند. اما کمترین هزینه خانوارهای شهری در بخش سرگرمی و آموزش است که ۴٫۱ را به خود اختصاص داده است. از میان هزینه‏‌های خوراکی و دخانی خانوارهای شهری، گوشت با ۲۱٫۹ درصد بیشترین سهم را داراست.

 بزرگترین بخش هزینه خانوارهای روستایی هم به هزینه‎های غیر خوراکی اختصاص دارد و در واقع ۵۶٫۷ درصد هزینه خانوارهای روستایی غیر خوراکی است که مسکن با ۲۷٫۶ درصد بیشترین سهم را در هزینه‏‌های غیرخوراکی دارد. بعد از مسکن حمل و نقل و ارتباطات ۱۹٫۸ درصد، بهداشت و درمان ۱۴٫۸ درصد، کالاها و خدمات متفرقه ۱۳٫۶ درصد، پوشاک و کفش ۱۰٫۵ درصد، لوازم و اثاث خانوار هم ۱۰٫۴ درصد را به خود اختصاص می‏‌دهد. اما سرگرمی و آموزش با ۳٫۴ درصد کمترین سهم از هزینه‎های غیرخوراکی را دارد.

در هزینه‎های خوراکی خانوارهای شهری هم بیشترین سهم به خرید آرد، رشته، نان، غلات و فراورده‏‌های آن مربوط می‏‌شود که ۲۴٫۷ درصد است.

منبع:isna

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا