Mihanpostپیشنهاد سردبیرگوناگون

زیباترین اسکناس های جهان را تماشا کنید

زیباترین اسکناس های جهان را در حالی در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد که حتما می دانید واحد پول هر کشور به نوعی اعتبار و قدرت آن را نشان می دهد و در این میان ظاهر اسکناس هم حتما باید جذاب و دوست داشتنی باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

لیستی که به همراه تصاویر در زیر مشاهده خواهید کرد همگی انتخاب شده توسط آقای دیوید استاندیش هستند. دیوید استاندیش شخصی است که کتاب هنر پول (the art of money) را به رشته تحریر در آورده و است.

این نویسنده در کنار معرفی این لیست اعلام کرده با اینکه اسکناس های یورو از زیباترین اسکناس های جهان به شمار می آیند اما اسکناس های زیباتری نیز وجود دارند.

جالب است بدانید اسکناس یا پول کاغذی و یا پولبرگ که امروزه د رهمه کشور های جهان جریان دارد نخستین بار در نیمه قرن دهم میلادی زمان دودمان سونگ در چین جنوبی باب شد.

علاوه بر این در کشور چین شمالی در مدت کوتاهی قبل از ظهور چنگیز خان، پول کاغذی منتشر می شد که اعتبار آن تنها تا هفت سال بود. ریشه لغت اسکناس، آسی‌نیا (Assignat) در فرانسوی است که در زبان روسی به صورت آسیگناتسیا (Ассигнация) و در زبان فارسی، با تغییر لفظی در دوره فتحعلی‌ شاه به صورت اسکناس درآمد.

همچنین Assignat در زبان فرانسوی به معنای تضمین پرداخت وجه از طرف دولت بوده‌. دسته ای از افراد اعتقاد دارند که پول کاغذی وسیله مناسبی برای سنجش قیمت نیست، چون ارزش ذاتی ندارد و معمولا ارزش آن با چاپ بیشتر آن از بین می‌ رود، این افراد طلا و نقره یا حداقل اسکناسی با پشتوانه را به عنوان پول دارای ارزش ثابت می پذیرند.

اکنون در میهن پست به معرفی و تماشای تصاویر زیباترین اسکناس های جهان می پردازیم

اسکناس های فرانک سوئیس

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس های فرانک کومور

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس های فرانک پاسیفیک فرانسه

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس های دلار نیوزلند

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس های دلار هنگ کنگ

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس های روفیای مالدیو

زیباترین اسکناس های جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا