Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیرجامعه

تکذیب قیمت‌های جدید حامل های انرژی توسط وزیر

به گزارش میهن پست – وزیر نفت با بیان اینکه بزرگترین نگرانی دولت این است که با افزایش قیمت حامل های انرژی به مردم به ویژه قشر کم درآمد هیچ آسیبی به لحاظ اقتصادی وارد نشود، گفت: دولت هنوز میزان افزایش حامل‌های انرژی را قطعی نکرده است.

بیژن نامدار زنگنه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره نحوه افزایش قیمت حامل های انرژی گرفته نشده اما بزرگترین نگرانی دولت این است که افزایش قیمت حامل های انرژی به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر هیچ آسیبی به لحاظ اقتصادی وارد نشود.

وزیر نفت  در واکنش به اخباری مبنی بر افزایش ۸۵ درصدی قیمت حامل های انرژی در سال آینده نیز تصریح کرد: نمی دانم این آمار را بر اساس چه منبعی عنوان می کنند.

وی ادامه داد: دولت تا کنون ۳۱ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی در آمد کسب کرده است و قرار است برای سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان به این میزان اضافه شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه هنوز میزان افزایش هریک از حامل‌های انرژی مشخص نیست، درباره نگرانی مردم از افزایش قابل توجه قیمت حامل های انرژی در سال ۹۳ افزود: این نگرانی کسانی است که از وجود این دولت نگران هستند.

لازم به ذکر است بر اساس پیشنهاد دولت و مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده بودجه بخش هدفمندی ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است که از قرار است ۵۱ هزارو ۹۰۰ میلیارد آن از محل افزایش قیمت حامل های انرژی و ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد دیگر نیز از محل یارانه نان و برق تامین شود؛ در همین راستا کسب درآمد ۵۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی نگرانی افزایش قیمت حامل های انرژی را ایجاد کرده است.

البته تعیین تکلیف درباره بودجه هدفمندی نیازمند موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا