Mihanpostاجتماعی

جزئیات ارائه تسهیلات ازدواج جوانان از زبان رئیس جمهور

به گزارش میهن پست – رئیس جمهور گفت: همانطور که ادامه فناوری‌های پیشرفته از جمله هسته‌ای را حق ملت ایران می‌دانیم؛ برداشته شدن تحریم‌ها را نیز حق مسلم خود می‌دانیم. بنابراین ما این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در دهمین سفر استانی خود به استان گلستان در جمع مردم این شهر، گفت: ما باید به وعده‌ای که در سال گذشته در ۲۴ خرداد پای صندوق آرا به یکدیگر داده‌ایم، وفادار باشیم و هر دو طرف به عهد خود وفا کنند.

وی افزود: آنچه که من به شما وعده داده‌ام، نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود. من پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ایستاده‌ام.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: من به نسل جوان عزیز کشورم و مخصوصا به جوانان دانشجوی عزیز وعده می‌دهم که پای قول‌های خود خواهم ایستاد. اینکه پنج وزیر به مجلس معرفی کردم، اگر لازم بود ۵۰ وزیر دیگر هم معرفی می‌کردم اما از راه خود و وعده‌ای که به شما جوانان، سال گذشته داده‌ام، باز نخواهم ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است، ادامه داد: ما در دوران وحدت، اعتدال و اتحاد هستیم و باید در فضای باز و به کمک یکدیگر راه خود را ادامه دهیم.

روحانی با بیان اینکه فرهنگ اعتدال، فرهنگ توسعه، دوستی و برادری است، گفت: اتحاد در این کشور و فرهنگ تعامل در جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده و مردم عزیز ما پای پرچم وحدت، اتحاد و تعامل ایستاده‌اند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ۱۰ آذر گفت: این روزها، روزهای قانون، روزهای مدرس و روز مجلس شورای اسلامی است. ما هم باید پایبند به قانون باشیم.

وی تصریح کرد: ریلی که برای ما مشخص شده تا بر مبنای آن ریل، فضای توسعه پیشرفت و سرافرازی ایران را در آن ریل قرار دهیم، قانون اساسی و قانون موضوعه کشور است. همه ما به قانون احترام خواهیم گذاشت و هیچ کس نباید از قانون تخلف کند.

روحانی افزود: همه آنهایی که دیروز یا امروز از مسیر قانون تخطی کرده‌اند باید بدانند ملت ما متحد و یکپارچه در برابر قانون گریزی، تخلف از قانون و فساد ایستادگی خواهد کرد و مسیر توسعه را ادامه خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: علی‌رغم اینکه دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان، قیمت نفت را کاهش داده‌اند و علی‌رغم آنکه فکر می‌کنند برای اقتصاد ایران و مسیر توسعه کشور مشکلی فراهم کرده‌اند، اما ملت بزرگوار ما باید بداند که ما هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور گفت: علی‌رغم همه مشکلات ما در سال جاری، تمام بودجه عمرانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده‌ایم و هیچ سالی نبوده که تا آذرماه تمامی بودجه‌های عمرانی استان‌ها را دولت پرداخت کرده باشد.

روحانی با اشاره به پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی که دولت در سال ۹۳ پرداخت کرده است، ادامه داد: انشاءالله تا پایان سال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر برای بودجه عمرانی پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بودجه ۹۴، گفت: بودجه آینده به ویژه در بخش عمرانی دارای رشد خواهد بود. برای سال آینده بودجه عمرانی ما ۴۶.۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس‌جمهور افزود: بودجه سال آینده ۲۱۹.۶ هزار میلیارد تومان بسته شده است. البته این عدد ممکن است تا هفته آینده تغییر مختصری داشته باشد.

روحانی همچنین تاکید کرد: ما برای ازدواج و اشتغال جوانان تسهیلات لازم را هم در سال جاری و هم در سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به عبور اقتصاد کشور از رکود، گفت: ما باید رونق اقتصادی به وجود بیاوریم و در رونق اقتصادی همه مردم، بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی و دولتی همه باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تعامل ما با دنیا و همسایگان روز به روز بیشتر خواهد شد، گفت: فردا دو رئیس‌جمهور از ترکمنستان و قزاقستان به استان گلستان خواهند آمد و در مرز ما با آسیای مرکزی برای افتتاح راه‌آهنی که گرگان را به ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی متصل خواهد کرد؛ قدم خواهند گذاشت.

روحانی استان گلستان را دالان توسعه کشور نامید و گفت: ما برای تحول در این استان و همچنین در سراسر کشور نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا بتوانیم استقلال پایداری را به وجود آوریم.

وی همچنین تاکید کرد: صدها شرکت خارجی خود را آماده کرده‌اند که ماه‌های آینده وارد ایران شوند و ما در مسیر تعامل سازنده با دنیا، مسائل هسته‌ای خود را روز به روز پیش خواهیم برد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۱+۵، دنیای شرق و غرب و منطقه نیازمند تعامل سازنده با ایران هستند، گفت: ایران کشور با عظمتی است و روز به روز بر عظمت این ملت افزوده می‌شود.

روحانی ادامه داد: امروز دنیا برای امنیت منطقه و جهان و همچنین برای تحرک اقتصادی منطقه و جهان نیازمند به ایران زمین است و ایران، سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه در طول ۱۵ ماه گذشته حداقل ۱۵ قدم بسیار مهم در توافق هسته‌ای برداشته‌ایم، گفت: ما امروز در منطقه‌ای هستیم که دنیا مسائل اساسی ما را در هسته‌ای پذیرفته است. دنیا امروز قبول دارد که در خاک ایران، غنی‌سازی انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید آب سنگین در رآکتور اراک ادامه خواهد داشت، گفت: دنیا امروز قبول دارد که رآکتور سنگین آب اراک و تحقیق و توسعه و فعالیتمان در فردو ادامه خواهد داشت. دنیا قبول دارد که زمان پایان تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران است.

روحانی با تاکید بر اینکه پاره کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم خود می‌دانیم، گفت: همانطور که ادامه فناوری‌های پیشرفته از جمله هسته‌ای را حق ملت ایران را می‌دانیم، برداشته شدن تحریم‌ها را نیز حق مسلم خود می‌دانیم. بنابراین ما این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد و تردیدی نداشته باشید ملت ایران پیروز میدان خواهد بود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دولت برای استان گلستان، اظهار داشت: گلستان مسیر اتصال کریدور جنوب به شمال است. استان گردشگری، سرزمین آشورا ده، استان دریای خزر و استانی است که در آن ما شاهد تحول در کشاورزی، آبیاری و زهکشی خواهیم بود.

روحانی استان گلستان را استان همزیستی برادرانه میان شیعه و سنی نامید و گفت: اهالی استان گلستان عاشقان پیامبر اسلام و اهل بیت هستند و برادرانه و مسالمت‌آمیز، اقوام ترکمن و فارس در آن زندگی می‌کنند و درود می‌فرستیم به برادری شما، وحدت شما و اتحاد شما و اینکه دست به دست هم داده‌اید، استان را آباد کرده‌اید و آبادتر خواهید کرد.

وی افزود: تصمیم گرفته‌ایم ۱۲۱ پروژه عمرانی برای کل استان و شهرستان‌های مختلف آن به ارزش ۵۸۱ میلیارد تومان ظرف امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی کنیم و تمام این ۱۲۱ پروژه یا در سال ۹۳ و یا تا پایان سال ۹۴ اجرایی خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که دولت برای استان گلستان در نظر گرفته است، گفت: زهکشی برای هزاران هکتار در این استان تا پایان این دولت ادامه خواهد یافت و ۲۲ هزار هکتار زهکشی برای سرزمین‌های زراعی این استان را به اتمام خواهیم رساند.

روحانی با بیان اینکه سد بزرگ نمرود را تا پنج سال آینده تمام خواهیم کرد، گفت: سال به سال برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در طول پنج سال آینده به اتمام خواهد رسید که می‌تواند تحول بزرگی برای بسیاری از شهرستان‌های این استان ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به راه‌آهن گرگان به مشهد گفت: این راه‌آهن از سمت مشهد کارش آغاز شده و در این سفر شروع این پروژه از سمت گرگان به مشهد آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین مساله گردشگری در این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارد و در این ۱۵ ماه گردشگران خارجی ما در بعضی از زمینه‌ها سه برابر و در بعضی موارد بیش از دو برابر شده‌اند و این استان جزو استان‌هایی است که برای جذب توریست آمادگی دارد و ما آشورا ده را به یک مرکز مهم گردشگری تبدیل خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به تصمیم دیگر دولت برای استان گلستان، گفت: قصد ایجاد منطقه آزاد در منطقه مرزی اینچه برون داریم و این منطقه تبدیل به یک انبار بزرگ برای سنگ‌های معدنی که از آسیای مرکزی می‌‌آید، خواهد شد و تحول بزرگی در این استان شاهد خواهیم بود.
منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا