Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

رونمایی از«هواناو SRN۶» و جدیدترین«اژدر» نداجا + عکس

به گزارش میهن پست – با حضور فرمانده کل ارتش بهره برداری چهار پروژه بزرگ در خصوص تعمیرات اساسی و الحاق اسکادران بالگردهای ضدسطحی و ضدزیرسطحی و هواناو به نیروی دریایی و هوادریایی انجام شد.
716266
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه الحاق ناوگان سطحی و هوایی به نیروی دریایی ارتش در بندرعباس به خبرنگاران گفت: امروز شاهد گوشه ای از توانایی های متخصصان نظامی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سرلشگر عطا الله صالحی عنوان کرد: ناوگان سطحی و هوایی ارتش به جدیدترین فناوری های رزمی و دفاعی در حوزه موشک، توپ ها و سامانه های راداری و رادار گریز تجهیز شده اند. توان دفاعی ارتش نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش کاملا مستقل و بدون وابستگی به کشورهای مختلف با تجهیزات بهینه سازی شده داخلی در آبهای آزاد و بین المللی به انجام ماموریت می پردازد. در حالی که نیروهای نظامی سایر کشورها در قالب پیمان نظامی در آبهای آزاد و خلیج عدن حضور دارند.

الحاق ناوچه های گشت دریایی به نیروی دریایی ارتش
وی افزود: حضور ارتش در آبهای دور نشان از توانایی دفاعی و رزمی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای آبی، خاکی و منافع تجاری، اقتصادی و سیاسی در آبهای آزاد است.
716257
سرلشگر صالحی پیام جمهوری اسلامی ایران به تمامی کشورهای دنیا را صلح و دوستی عنوان کرد و ادامه داد: حضور نیروی دریایی ارتش در منطقه با هدف تامین امنیت انجام می شود.

بالگردهای عملیاتی و رزمی به ناوگان هوادریا الحاق شد
با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش بالگرد RH مین روب، بالگرد AB گشت و شناسایی و بالگرد SH ضد زیرسطحی به هوادریایی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

با الحاق شناورهای سطحی و بالگردهای عملیاتی و رزمی توان رزمی نیروی دریایی ارتش در دریا افزایش خواهد یافت. برد عملیاتی ارتش در جنگ های موشکی افزایش یافته و توانایی انهدام دشمن بدون دیده شدن را دارا خواهد بود.

هواناو SRN۶ رونمایی شد
یک فروند هواناو SRN۶ با حضور سرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش (ولایت) به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد.
716277
هواناو SRN۶ در جنگ تحمیلی حضور فعال داشته و پس از دو مرحله تعمییرات در سال ۹۰ زمین گیر شد که به دست متخصصان داخلی پس از دو هزار و ۸۸۹ آیتم بازبینی مجددا با قدمت ۴۸ سال به ناوگان نیروی دریایی الحاق شد.

الحاق ناوچه های گشت دریایی به نیروی دریایی ارتش
همچنین پیش از این یک فروند بالگرد ضدسطحی AB۲۱۲، دو فروند بالگرد ضدزیرسطحی SH۳D، یک فروند هواپیمای بال‌ثابت F۲۷ برای گشت و شناسایی با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شدند. در این روز بالگرد RH مین روب نیروی دریایی ارتش در معرض نمایش قرار گرفت.

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم الحاق بیان داشت:دو فروند ناو کلاس سیریک و کلات و چهار فروند ناوچه گشت دریایی شمس، فتح، فجر و نور مجهز به سامانه‌های موشکی سطح به سطح، به یگان‌های نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند.

جدیدترین “اژدر” نداجا رونمایی شد
با حضور سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش نصب شده بر روی بالگردهای SH۳D رونمایی شد.

امیر دریادار عباس زمینی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: چهار پروژه بزرگ در خصوص تعمیرات اساسی و الحاق اسکادران بالگردهای ضدسطحی و ضدزیرسطحی و هواناو را در دستور کار داریم. همچنین ۱۰ فروند شناور سطحی و پروازی به سامانه‌های موشکی کروز دریایی نور، قادر و نصر تجهیز شدند.

زمینی خاطرنشان کرد: موشک‌های نور قادر و نصر از جمله موشک‌های با برد قابل ملاحظه بوده و اهداف ساحلی و دریایی را با دقت و قدرت بالا قادر هستند.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: سه فروند ناوهای لجستیکی کلاس سیریک، سه فروند ناوهای کلاس فتح و دو فروند ناوهای کلاس شمس و یک فروند هواناو BH۷ هر یک با طی شش ماه زمان و صرف ۱۳ هزار نفر ساعت کار مفید تسلیح شده‌اند.
716272
دریادار زمینی گفت: ما تعمیرات اصلی و الحاق دو فروند اسکادران بالگردهای ضدسطحی و ضدزیرسطحی SH و AB و هواناو را در دستور کار داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی بالگردهای SH۳E ملقب به سلطان دریا برای انجام عملیات‌های ضد زیردریایی بوده و از قابلیت حمل موشک و اژدر برخوردار است.

چهار ناوچه رادارگریز و ۲ ناو کلاس سیریک وکلات به نیروی دریایی الحاق شد
با حضور سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از ۴ فروند ناوچه گشت دریایی فجر، شمس، فتح و نور و ۲ فروند ناو کلاس سیریک و کلات مجهز به سامانه‌های موشکی سطح به سطح رونمایی شد.

این ناوچه‌ها و ناو کلاس‌ها به موشکهای نور، قادر و نصر مجهز شده و توانایی دفاعی ارتش را در دریا چندین برابر کرد.

الحاق ناوچه های گشت دریایی به نیروی دریایی ارتش
این ناوچه‌ها با توجه به حجم کوچکی که دارند از دید رادارهای دشمن پنهان هستند و قابلیت موشکی را بالا می‌برند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم الحاق شناورهای سطحی و بالگردهای رزمی در جمع خبرنگاران گفت: با الحاق یگانهای سطحی و هوایی به ناوگان دریایی ارتش توان رزمی و عملیاتی ارتش افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: با بهینه سازی و تجهیز ناوگان سطحی ارتش به موشک های با بردهای مختلف توان رزمی در دریا در راستای حفاظت از مرزهای آبی ایران افزایش یافت.

منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا