Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌هاعلمی و فناوریمحيط زيستموبایل و تبلت

شارژ موبایل با چرخ آبی،‌ایده جالبی برای حل چالش انرژی در طبیعت ؟

شارژ موبایل با چرخ آبی،‌ایده جالبی برای حل چالش انرژی در طبیعت که  توسط یک کاربر در سایت یوتیوب ارائه شده که با کمک آن می توانید در هر جایی که آب روانی دیدید گوشی تلفن همراه خود را شارژ کنید . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با مهین پست همراه باشید .

شارژ موبایل با چرخ آبی توسط توماس کیم که یکی از طرفداران طبیعت اراده شده و وی مثل بسیاری از مردم عادی، زندگی روزمره بدون در اختیار داشتن گوشی هوشمندی برایش بسیار عذاب آور است و بخصوص این که با چالش انرژی هم مواجه شود بنابرای وی تصمیم گرفته تا با ساخت وسیله جالب و ساده خیال خود را از خالی شدن باتری موبایلش راحت کند .

موتور پله ای و مدار تنظیم کننده ولتاژ پیچیده ترین وسایلی هستند که در این گجت دست ساز به کار رفته و بقیه اجزای آن را تعدادی قوطی پلاستیکی ، لوله های فلزی و ظرف های یکبار مصرف تشکیل داده اند .

پره هایی که با دیس های پلاستیکی ساخته شده اند لوله فلزی رو می چرخانند این لوله فلزی به محور موتور پله ای متصل است و بعد از آن هم ولتاژ تولید شده توسط رگولاتور تنظیم خواهد شد .

می توان گفت در حقیقت این دستگاه به نوعی یک  نیروگاه برق‌ – آبی است  که توماس کیم توانسته با کمی خلاقیت آن را در طبیعت درست کند . البته اگر شما قصد ساخت این وسیله را در طبیعت دارید باید از قبل موتور پله ای و مدار تنظیم کننده ولتاژ را تهیه کنید .

اما خب باید گفت که این روش اشکالات بسیار زیادی هم دارد مثلا اگر در محیطی که هستید اصلا آبی نباشد و یا اینکه  شدت جریان آب به میزانی نبود که  بتواند موتور پله ای را بچرخاند این وسیله عملا بدون کاربرد است .

در مجموع این وسیله برای استفاده کسانی که مدت زمان زیادی را در طبیعت می گذرانند بسیار مفید است . البته هنوز هم ما پیشنهاد می کنیم که یک کوله پشتی با شارژر خورشیدی برای خود بسازید که مسئله نبود آب کامل حل شود.

با هم در میهن پست تصاویری از ایده جدید برای شارژ موبایل در طبیعت را تماشا می کنیم.

ایده جدید برای شارژ موبایل در طبیعت

 

 

منبع : gizmodo

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا