Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

«سطل خاک»،«سطل یخ»را به چلشی معنادار کشاند + عکس و فیلم

به گزارش میهن پست –  ایمن العالول  روزنامه نگار فلسطینی با انتشار ویدئوی  در فضای مجازی گفته است ، من باید کاری انجام می‌دادم و پیام غزه را به تمام جهان ارسال می کردم ، پیامی همچون پیام چالش سطل آب اما  اینجا- در فلسطین- پیدا کردن آب بسیار مهمتر از آن است که بخواهیم آن را به روی سرمان بریزیم و اگر آب را بتوان پیدا کرد، منجمد کردن آن کار دشواری است.
چالش سطل خاک

وی در ادامه توضیح می‌دهد که به این دلیل تصمیم گرفته است تا به جای آب از بقایای ساختمان‌های ویران شده استفاده کند که این حرکت ابتکاری روز شنبه در صفحه فیس بوک منتشر شد و تاکنون دو هزار نفر آن را پسندیده‌اند. تاکنون حدود ۴۰ میلیون پوند برای بیماران ای ال اس جمع آوری شده است اما این روزنامه نگار فلسطینی بسیار متواضع است و به کمک‌های امداد قانع است.

چالش سطل خاک
چالش سطل خاک

اخیرا در جهان کمپینی با عنوان “چالش سطل یخ” یا “سطل آب یخ” در حمایت از بیماران عصبی “اسکلروز جانبی آمیوتروفیک” (ALS) به راه افتاده که طی آن چهره ها و شخصیت های مختلف ورزشی ،هنری و … در پاسخ به فراخوانی یا مبلغی را برای کمک به بیماران مبتلا به ای ال اس تقبل می کنند یا بر روی خود سطل آب یخ میریزند.

چالش سطل خاک
چالش سطل خاک

اما رفته رفته واکنش ها و انتقادهای مختلفی نسبت به این کمپین شکل گرفته و این کمپین که با نیت کمک به بیماران راه افتاد حداقل در ایران تا حدودی جنبه فان و سرگرمی و بعضا خودنمایی به خود گرفت.

منتقدان به این کمپین معتقدند که ادعای برخی افراد برای حمایت از بیماران ای ال اس در حالیکه حاضرند آب یخ روی خود بریزند اما کمک مالی به بیماران نکنند نمیتواند چندان ادعای قریب به واقع باشد.

 بیل گیتس در چالش سطل یخ!

از طرفی برخی از منتقدان هم که عمدتا روزنامه نگاران ایرانی هستند در اعتراض به نگاه بی تفاوت به مصرف آب و برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب اخیرا کمپینی در فضای مجازی با عنوان “با یک سطل آب چه می توان کرد” راه انداخته اند که در نوع خود واکنشی به کمپین چالش آب یخ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا