گوناگون

ˈ کی ام سی ˈ چین سد عمارت مغان را تکمیل می کند

81162147 5692095

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل ، مجید خدابخش استاندار اردبیل روز دوشنبه در تهران در جلسه ای با مدیران شرکت هولدینگ بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاران ایران و چین در این زمینه رایزنی کردند.

در این نشست تخصصی استاندار اردبیل با اشاره به عزم جدی برای تکمیل سریع پروژه های زیربنایی استان بیان کرد: با توجه به محوریت کشاورزی در توسعه استان ، پروژه های مربوط به زیرساخت های این بخش از اهمیتی حیاتی برای آینده استان برخوردار هستند.

خدابخش گفت : شرکت سهامی آب منطقه ای اردبیل ، به زودی به نمایندگی از وزارت نیرو، مقدمات و اسناد منابع مالی سد عمارت را برای استفاده از فاینانس فراهم می کند تا بر اساس آن مذاکرات نهایی از طریق وزیر نیرو و شورای اقتصاد انجام گیرد.

این پروژه هم اکنون نزدیک به 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرمایه گذاری خارجی انتظار می رود گشایش محسوسی در تکمیل آن ایجاد شود.

سد عمارت بزرگ ترین سد خاکی در حال ساخت شمال غرب ایران می باشد. این سد در بخش انگوت شهرستان گرمی، در ۱۵۰ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده است. سد عمارت با حجم مفید مخزن ۲۳۰ میلیون مترمکعب بزرگترین پروژه آبی خاکی شمال غرب ایران و بزرگ ترین سد مخزنی استان اردبیل می باشد.

با بهره برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمی و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می شود.

530/8123

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا