گوناگون

یک مسوول: تداوم خشکسالی موجب بحران کم آبی درهرمزگان شده است

81162144 5692077

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعبدالحمید حمزه پورˈ روز دوشنبه در مراسم شروع عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی به روستاهای بشاگرد افزود:خشکسالی دراین مدت موجب شده از 365 حلقه چاه آب شرب و 18 دهنه چشمه و قنات، یکصد حلقه چاه و دهنه چشمه خشک شود و آب 135 حلقه چاه نیز بین 30 تا 70 درصد کاهش یابد و کیفیت 183 حلقه چاه و سطح آب های زیرزمینی به ویژه در دشتهای استان نیز کمتر شده است.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه های بشاگرد، خط انتقال آب به روستای کرمستان این شهرستان است که با اعتبار پنج میلیارد ریال و در مدت زمان کمتر از یکسال اجرا انجام می شود.

وی یاد آور شد: با اجرای این پروژه جمعیت300 نفری این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و استاندارد بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت آبرسانی به شهرستان بشاگرد، هم اکنون عملیات اجرایی احداث مخزن آب در روستای سرحور و دستگرد این شهرستان نیز آغاز شده است.

حمزه پور اعتبار این پروژه را یک میلیارد و 865 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: با اجرای این پروژه بیش از 271 نفر از مردم این روستاها از نعمت آب سالم بهره مند می شوند.

شهرستان بشاگرد که در 270 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده از جمله محرومترین نقاط کشور و استان است.

استان هرمزگان دارای یک هزارو 829 روستا با جمعیتی بیش از 750 هزار نفر است که بیش از 200 روستا در این استان به دلیل بحران کم آبی به صورت سیار آبرسانی می شوند.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا