گوناگون

آبرسانی سیار به 77 روستای استان مرکزی آغاز شد

81220419 5794228

ˈعلی صفر حیدریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها با مجموع هفت هزار و 386 خانوار و 34 هزار و 99 نفرجمعیت به دلیل افت سطح آب سفره های زیرزمینی و کمبود منابع تامین آب با مشکل اساسی مواجه اند و توسط 17 تانکر به صورت دستی آب آشامیدنی آن ها تامین می شود.

وی توضیح داد: پراکنش روستاهای مذکور بیشتر در ساوه ، زرندیه و آشتیان که متوسط بارندگی بلند مدت و کوتاه مدت آنها افت شدید دارد متمرکز است و بخشی از این روستاها نیز در شهرستان های خمین، تفرش، دلیجان، خنداب، اراک ، کمیجان و فراهان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به افزایش درجه شوری آب 17 روستای استان امسال با مشارکت بخش خصوصی در این روستاها آب شیرین کن نصب شده است.

حیدری بیان کرد: سه هزار و 752 خانوار و 17 هزار و 66 نفر ساکن روستاهایی هستند که در استان با معضل شوری آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند.

وی یادآور شد: این شرکت با هدف تامین و توزیع آب آشامیدنی رایگان در بین روستاهای شکل دار استان سه دستگاه بسته بندی آب در قوطی های دو و نیم لیتری تهیه کرده که در شهرهای اراک، خمین و ساوه روزانه قادر است 75 هزار لیتر آب بهداشتی برای ساکنان روستایی تولید کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: تاخیر در ابلاغ اعتبارات عمرانی، جاری و کمک به زیان این شرکت در سال جاری فشار مضاعفی را در راهبری برنامه ها ایجاد کرده است.

حیدری توضیح داد: با توجه به گرمای شدید هوا برآورد شده که روستای مشکل دار تامین آب آشامیدنی این استان در ماه های آتی تا 300 روستا برسد و نیاز است حمایت ویژه در توزیع هر چه سریعتر اعتبارات و انجام اقدامات مدیریتی لازم صورت بگیرد.

هم اینک در یکهزار و 156روستای استان مرکزی 138هزار مشترک آب آشامیدنی وجود دارد.ک/3

560/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا