گوناگون

آب آشامیدنی، مهم‌ترین مشکل شهرستان «رابر»

نماینده‌ی مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در ساعت‌های اولیه وقوع سیل در بافت و رابر، امدادرسانی به خوبی انجام شده و فرمانداری و هلال‌احمر خیلی خوب عمل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «منظری توکلی» عصر دیروز(سه‌شنبه 15 مردادماه) در جلسه‌ی ستاد بحران استان کرمان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان رابر اظهار کرد: شهرستان رابر بعلت وجود روستای گنجان یک شهرستان ممتاز در استان و کشور است.

وی افزود: وجود آرامش در شهرستان رابر با وجود گذشتن شش روز از وقوع سیل، بعلت اقدامات مناسبی که انجام شده است و به‌دستور استاندار فعالیت‌های خوبی انجام شد.

توکلی تصریح کرد: در ساعت‌های اولیه وقوع سیل، امدادرسانی به خوبی انجام شد و فرمانداری و هلال‌احمر خیلی خوب عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر خسارت جانی نداشته‌ایم و یک نفر بعلت واژگونی خودرو براثر سیل در «رابر» مجروح شده بود که پس از چند روز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

نماینده‌ی بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسیرها، پس از جاری شدن سیل، بازگشایی شده و مهم‌ترین مشکل در شهرستان رابر آب آشامیدنی است.

وی افزود: 2000 واحد منزل مسکونی در سیل اخیر در شهرستان‌های بافت و رابر ویران شده وعشایر آسیب دیده‌اند.

توکلی تصریح کرد: هنوز به برخی ایلات دسترسی نداریم و اداره‌کل عشایری استان در حال تلاش برای امدادرسانی به این افراد است و مردم انتظار دارند دولت در روند کمک‌رسانی تسریع کند.

وی افزود: 7 میلیارد تومان اعتبار برای حل بحران آب شهرستان رابر در دولت مصوب شده و کار تکمیل تجهیزات تصفیه‌خانه سد بافت در حال انجام است و حداکثر تا آخر شهریورماه مشکل آب رابر برطرف می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: انتقال آب شرب از سد شهیدان امیرتیموری به شهر کرمان از دی‌ماه اجرا می‌شود که برای 700 نفر اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا