گوناگون

آتش زدن کاه و کلش در تالش نداریم

فرماندار تالش گفت: کاهش هزینه تولید برنج در تالش از اولویت‌های کاری شهرستان است.

فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به اینکه شهرستان تالش 16 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون برداشت برنج از 20 درصد از این شالیزارها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در 40 درصد از شالیزارهای تالش برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می‌شود، اضافه کرد: 40 دستگاه کمباین مخصوص برنج و 100 دستگاه دروگر در شهرستان تالش در خدمت شالیکاران شهرستان هستند تا رنج تولید برنج در تالش کم شود.

فرماندار تالش با اشاره به اینکه اغلب رقم کشت شده در تالش از نوع هاشمی است، گفت: این شهرستان یکی از کیفی ترین برنج های دنیا را تولید می کند.

وی ادامه داد: با افزایش تولید مکانیزه برنج شاهد کاهش هزینه های تولید برنج در تالش خواهیم بود و برای ارتقای این امر تسهیلاتی برای کشاورزان در تالش اختصاص یافته است.

وی گفت: تجهیز اراضی شالیزاری موجب اقتصادی تر شدن تولید برنج برای کشاورزان می شود و در نهایت این امر مانع هرگونه تغییر کاربری شالیزارهای تالش می شود و فرمانداری تالش جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری را در اولولیت کاری خود قرار داده است.

وی در خصوص میزان آتش زدن کاه و کلش در تالش خاطرنشان کرد: تالش از شهرستان‌های دام خیز گیلان است و کاه و کلش‌های باقی مانده در شالیزارهای تالش به مصرف دامهای شهرستان می رسد و ما در تالش آتش زدن کاه و کلش نداریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا