گوناگون

آب مقطر با بالاترین درجه خلوص تولید شد/ کاهش هدر رفت آب

محمدحسین دخانی – مجری طرح دستگاه اتوترمواستریل تولید کننده آب مقطر استریل فوق دیونیزه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آب تولید شده توسط دستگاه اتو ترمو استریل ،نیازی به فیلتر ندارند و از راکتور های مخصوصی که املاح  را از آب جدا می کنند در این دستگاه جهت تولید آب مقطر استفاده می شود.

وی افزود: آب مقطر استریل فوق دیونیزه توسط دستگاه اتوترمواستریل، کاملا استریل با درجه خلوص بسیار بالا تولید می شود.

دخانی در مورد دستگاههای دیگر تولید کننده آب مقطر توضیح داد و گفت: دستگاههای تولید کننده آب مقطر موجود در بازار، به دلیل وجود فیلتر در ساختار آن مشکلاتی از قبیل عدم استریل شدن و نیز تفاوت در کیفیت آب تولید شده در حین فیلتراسیون را دارند.

وی در این خصوص اظهار داشت: در نتیجه آب تولید شده کیفیت مناسب برای دستگاههای آزمایشگاهی و حساس را ندارند.

وی درباره کاربرد های آب مقطر استریل فوق دیونیزه در صنایع مختلف گفت: این آب درصنایع مختلف از قبیل پالایشگاهها، پتروشیمی، پلی اکریل، بیمارستانها برای شستشوی دستگاههای مهم و حساس، داروسازیها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهها، کارخانجات صنایع غذایی، تولید کنندگان لوارم آرایشی بهداشتی،دندانپزشکی ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دخانی همچنین اظهار داشت: این آب مقطر فوق دیونیزه، در صنایع مختلف آبکاری طلا و کروم و همچنین در دستگاههای خانگی مانند اطو پرس و بخار شو…به کار برده می شود.

مجری طرح دستگاه تولید کننده آب مقطر یادآورشد:در دستگاههای دیگر تولید کننده آب مقطر از فیلتر استفاده شده که به هنگام جداسازی املاح از آب، فیلتر آسیب دیده و از هر صد لیتر آب هفتاد لیتر آب از بین می رود ولی در اتوترمواستریل به هنگام جداسازی املاح از آب،املاح را از دستگاه تخلیه کرده، به طوریکه به فیلتر آسیبی نمی رساند.

وی همچنین افزود: اتوترمواستریل کمتر از پنج درصد هدر رفت آب دارد که به اندازه یک نوزدهم دستگاههای دیگر هدر روی آب دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا