گوناگون

آتش به جان علفزارهای رشت افتاد

مدیرعامل سازمان آتش‌‏نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ مورد حریق علفزار و ضایعات در شهر رشت گزارش شد که با عکس ‌‏ا‌لعمل به موقع آتش‌‏نشانان، آتش، مهار و اطفا شد و از سرایت آن به مکان‌‏های همجوار جلوگیری شد.

علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته از ۴۵ مورد عملیات آتش‌نشانان، ۳۵ مورد مربوط به حریق علفزارها و ضایعات شهر رشت بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین علل بروز آتش ‏سوزی‏‌ها، عامل انسانی، بی احتیاطی و سهل انگاری است به طوری که برخی از شهروندان با بی‏‌توجهی و در برخی موارد به طور تعمدی برای رهایی از شر علفزارها و فراری دادن حیوانات موذی اطراف محل زندگی خود اقدام به برافروختن آتش در علفزارها و بوستان‏‌های حاشیه شهر و منازل مسکونی خود می‏‌کنند که در مواقعی باعث سرایت آتش‌سوزی‏‌ها به منازل مسکونی همجوار یا واحدهای تجاری شهر شده است.

مدیرعامل آتش‏ نشانی رشت افزود: طی 24 ساعت گذشته یک مورد حریق علفزار جنب جایگاه CNG جاده فومن به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی رشت گزارش شد که با حضور به موقع آتش نشانان ۳ ایستگاه آتش نشانی از بروز فاجعه ای بزرگ جلوگیری شد. وسعت حریق به گونه ای بود که از یک سمت، جایگاه CNG و از سمت دیگر منازل مسکونی مجاور را تهدید می‌کرد.

مقصودی افزود: در حادثه مشابه دیگر در پارک گیاه شناسی رشت، حجم حریق علفزار به گونه ای بود که آتش سوزی سربندی ۱۷ منزل مسکونی مجاور متصور بود که خوشبختانه با حضور به موقع و عکس العمل مناسب آتش نشانان از بروز چنین حادثه‌ای نیز جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی به شهروندان توصیه کرد با توجه به گرمای شدید هوا در این ایام با هوشیاری بیشتری از بروز حریق‌های این‌چنینی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا