گوناگون

ایجاد تنوع گردشگری با توجه به میراث ملی و معنوی مازندران

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: توجه مردم سراسر کشور به استان مازندران و انتخاب این استان برای سفر و گردشگری، بیانگر الطاف الهی و نعمتی شایان ستایش است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری،«علیرضا یونسی رستمی» در جلسه‌ی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اظهار کرد: بخشی از این توجه مسافران به مازندران به‌واسطه‌ی طبیعت بکر و زیبای استان و بخشی دیگر مربوط به میراث معنوی و ملی موجود در این دیار است.

وی افزود: دماوند باشکوه و عظیم که مظهر ایستادگی و پایداری ملت ایران است، از جمله میراث مهم ملی مازندران محسوب می‌شود که متأسفانه طی سالیان متمادی مورد تعرض و تخریب قرار می‌گرفت و خوشبختانه و با لطف الهی توانستیم جلوی این غارت و تخریب دماوند را بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تأکید بر تاریخ کهن و ارزشمند جای جای ایران اسلامی، ادامه داد: با توجه به اسناد و شواهد می‌توان گفت هیچ جای ایران قدمت تاریخی مازندران را ندارد و مازندران مرکز نخستین سکونت‌گاه‌های بشری بوده است.

یونسی گفت: وجود امام‌زادگان فراوان در دیار علویان که بیانگر تشکیل نخستین حکومت شیعی است، مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز باید بکوشیم تا با استفاده‌ی بهینه از این میراث معنوی و تاریخی، تنوع گردشگری در مازندران ایجاد کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یکی از مولفه‌های اساسی پذیرش گردشگر خارجی را توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم مانند جاده و فرودگاه دانست و افزود: مازندران در برخی ایام سال چند برابر جمعیت خود پذیرای مسافر است و با همان امکانات محدود به ارائه خدمات می‌پردازد.

یونسی با بیان اینکه امسال برای ساماندهی دریا با استفاده و کمک همه کارشناسان از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کردیم، تصریح کرد: برای نخستین بار امسال دولت 26 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل خزر اختصاص داد که از این میزان 18 میلیارد تومان مختص استان مازندران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: زیباسازی سواحل از برنامه‌های ستاد است و در این راستا حتی برای مجتمع‌های ساحلی اداری نیز ضرب‌العجل تعیین کردیم تا محدوده‌ی خود را زیباسازی کنند.

وی گفت: شمار ناجیان غریق در سواحل مازندران نسبت به پارسال، 35 درصد، تعداد نیروهای هلال‌احمر 60 درصد و شمار پرسنل نیروی انتظامی 13 درصد رشد داشته است.

علیرضا یونسی با اشاره به کاهش چشم‌گیر شمار غریق سواحل مازندران نسبت به پارسال، اظهار کرد: تعداد غریق در خردادماه، 86 درصد، در تیرماه 77 درصد و در مردادماه تا امروز 55 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حتی مرگ یک هم‌وطن در دریا برای ما نامطلوب و مایه‌ی تأسف است و از مردم می‌خواهیم که به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند و از طرح‌های دریا و در زمان‌های مقرر برای شنا استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا