گوناگون

راه‌اندازی منطقه‌ی آزاد سیستان به‌زودی

نماینده‌ی مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری و مکاتبات انجام شده با دولت و رئیس سازمان مناطق آزاد، به‌زودی منطقه‌ی آزاد سیستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «سیدباقر حسینی» افزود: استانداری باید برنامه‌ی جامع و اجرای طرح‌های زیرساختی در این منطقه را به شورای مناطق آزاد کشور ارسال کند.

نماینده‌ی مردم زابل گفت: حمایت بخش خصوصی شرط اول ایجاد منطقه‌ی آزاد سیستان است.

حسینی افزود: در صورتی‌که استانداری با کمک معاونت برنامه‌ریزی طرح را تهیه و به شورای عالی مناطق و آزاد ارائه کند با نظر موافق به دولت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها و انهار منطقه‌ی سیستان نیز به‌زودی انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه طرح بازسازی فاضلاب شهری زابل و توسعه‌ی شبکه‌ی آب شرب زابل نیز تعیین تکلیف شده که به‌زودی اجرا می‌شود، افزود: در ارتباط با ابلاغ اختصاص مطالعه و اجرای آب‌های ژرف در سیستان که قبلاً مصوب شده وزیر نیرو برای برطرف کردن این مشکل قول مساعد داده است.

نماینده‌ی مردم سیستان با اشاره به اینکه از سوی وزارت نیرو با انحلال شرکت توسعه‌ی آب و خاک سیستان مخالفت شد، گفت: به احتمال زیاد مصوبه‌ی انحلال این شرکت از سوی مجلس شورای اسلامی رد می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد در اسرع وقت با حضور نمایندگان سیستان، مدیر عامل آب و خاک سیستان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و مدیر جهاد کشاورزی استان راهکار نهایی برای شرکت توسعه‌ی آب و خاک ارائه شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا