گوناگون

سیاسی کاری در نصب برخی المان‌های مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، برخی برخوردهای صورت گرفته با المان‌های نصب شده در شهر را سیاسی دانست.

حسین شادکام در جریان بازدید خود از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به نصب اولین المان مشهد در سال 87 و افزایش سواد بصری مردم در طول این سال‌ها تصریح کرد: این امر چرخشی را در حوزه نصب المان‌ها در شهر می‌طلبید که برای تحقق این چرخش به سمت ساخت و نصب یادمان‌های مفهومی و انتزاعی حرکت کردیم.

معاون شهردار مشهد در خصوص برخی نارضایتی‌ها در زمینه این تغییر، اظهار کرد: هر تغییری در آغاز واکنش‌هایی را به دنبال دارد؛ حوزه مسائل دینی از حوزه‌هایی است که هنرمندانی که در زمینه کار حجمی، برای ورود به آن احتیاط زیادی می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که هنرمند به حوزه مفاهیم انتزاعی ورود پیدا می‌کند، واکنش‌های بسیاری به دنبال دارد، افزود: این امر باعث شده است هنرمندان در حوزه مباحث حجمی ورود جدی نداشته باشند و از طرفی برای اجرا و نصب این‌گونه یادمان‌ها در شهر محدودیت داشته باشیم. قرار است در این حوزه به صورت ویژه‌ کار کنیم.

شادکام با اشاره به اینکه تغییر در المان‌های نصب شده همزمان با تغییرات صورت گرفته در مدیریت شهری مشهد بوده است، اظهار کرد: چرخش در المان‌ها تصمیم و تدبیر مدیریتی بود. البته بحث المان‌ها با مسائل سیاسی نیز در هم آمیخت؛ حوزه مسائل فرهنگی با مباحث سیاسی در هم تنیده است و اگر این برخوردهای سیاسی نبود، چرخش و تغییر مدنظر در اجرای المان‌ها و حرکت به سوی یادمان‌های مفهومی و انتزاعی راحت‌تر صورت می‌گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با بیان اینکه ساخت و نصب المان‌های شهری مشهد در مناسبت‌های مختلف ادامه خواهد داشت، گفت: توسعه توجه به کار حجمی در فضای مفهومی، برنامه مدیریت شهری برای تقویت این یادمان‌ها و المان‌هاست.

شادکام در پاسخ به سوالی در خصوص افتتاح فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد، این فرهنگسرا را پاشنه آشیل حوزه فرهنگی شهرداری دانست و تصریح کرد: این فرهنگسرا هم‌اکنون نیز در حال فعالیت است اما در دهه کرامت یا در هفته دولت به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا