گوناگون

آتش سوزی مراتع شهر نقنه شهرستان بروجن مهار شد

81208087 5772534

به گزارش ایرنا، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) گزارشی محلی مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع منطقه گرم آباد شهر نقنه به آتش نشانی شهر نقنه اعلام شد که اکیپ های آتش نشانی و امدادی هلال احمر شهرستان بروجن به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: با اعلام آتش سوزی سه اکیپ چهارنفره نجاتگران این جمعیت به همراه ست های مخصوص نجات در آتش سوزی و موتورهای ویژه آب پاش به منطقه اعزام شد.

ˈآرش شیرانیˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه خسارت جانی دربرنداشت و براساس اعلام کارشناسان تیم ارزیابی حوادث جمعیت هلال احمر حدود 40 هکتار از مراتع دچار حریق شده است.

وی افزود: همچنان اقدام های احتیاطی و گشت زنی در منطقه برای اطمینان از مهار کامل و مقابله با وقوع آتش سوزی های احتمالی جدید درجریان است.

فرماندار بروجن نیز گفت: علاوه بر اکیپ های امدادی و مهار آتش جمعیت هلال احمر پنج اکیپ آتش نشانی از شهرداری نقنه و بروجن برای مهار آتش به محل اعزام شدند.

ˈسیدسیف الله فیاضیˈ گفت: زمینه آتش سوزی در مراتع با توجه به گرمای هوا فراهم است بنابر این از روستاییان، دامداران، گردشگران، کوهنوردان و عموم مردم انتظار می رود با احتیاط، از آتش در طبیعت استفاده کنند تا مراتع دچار حریق نشود.

وی تصریح کرد: مرتعداران و دامداران در صورت نیاز به آتش، پس از اتمام کار، آتش را خاموش کنند و از خاموش شدن آن کاملا مطمئن شوند.

فرماندار بروجن با تاکید بر پرهیز کشاورزان از آتش زدن علف های خشک مزارع، گفت: بر اساس ماده 45 و 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، عاملان وقوع آتش در عرصه های منابع طبیعی مجازات می شوند.

به گزارش ایرنا، شهر نقنه در فاصله پنج کیلومتری مرکز شهرستان بروجن واقع شده است.

7361/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا